برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

سیدهادی خامنه‌ای: من رکوددار روزنامه‌های تعطیل شده هستم

منبع
ديده‌بان ايران
بروزرسانی
سیدهادی خامنه‌ای: من رکوددار روزنامه‌های تعطیل شده هستم

ديده‌بان ايران/ نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: در سه مرحله سه تا روزنامه تاسيس کردم، هر سه تا روزنامه من به بهانه واهي به  زيور تعطيل مزين شد.
 
مهدي نصيري در جديدترين سلسله گفت وگوي هاي خود تحت عنوان برنامه «عصر حيرت» با حجت الاسلام سيد هادي خامنه اي به گفت وگو نشسته است که بخش هاي از آن در پي مي آيد:

نصيري: شما اخيرا از ضرورت گفتگوي ملي صحبت کرديد. وقتي از گفتگوي ملي ما صحبت مي کنيم گويا با يک معضل ملي مواجه هستيم مثلا نوعي بحران ملي در کار هست که سخن از گفتگوي ملي مي گوييد. همينطور است؟ 

خامنه اي: بله تقريبا همينطور است. ما الان در همه زمينه ها دچار نوعي بحران هستيم. 

ما بايد هر چند وقت يک بار نگاهي به گذشته و نگاهي به ضرورت هاي امروز و فردا داشته باشيم و در نگاه و عملکردمان تغييراتي بدهيم. 

هيچ ميداني باز نيست براي گفتگو و صحبت و اظهارنظر. يعني اين درها هنوز به يک نوعي بسته است 

ما تريبون و بلندگويي نداريم. بنده در سه مرحله سه تا روزنامه تاسيس کردم، هر سه تا روزنامه من به بهانه واهي به  زيور تعطيل مزين شد. من رکوددار روزنامه هاي تعطيل شده هستم. 

امام به نمايندگان مجلس خبرگان تدوين قانون اساسي فرمودند که به نظرات مردم توجه کنيد حتي اگر نظرات آنها به ضرر خودشان باشد. شما موظف نيستيد که آن نظرات را تغيير بدهيد. شما وکيل مردم هستيد نه ولي مردم. 

در همين نماز جمعه تهران اقاي يزدي مدتي سر حکومت و حاکميت مفصل صحبت کرده که اصلا نيازي به راي گيري نيست. راي ها زينتي است.

شرع اصلا براي چي آمده؟ براي نان و زندگي و اين چيزها. بعضي ها که مي گويند ما براي اسلام فقط قيام کرديم نه براي نان مردم، اصلا اسلام را درست نفهميده اند يعني اول بايد زندگي مادي مردم تامين بشود تا بعد آنها را دعوت به توحيد و نبوت و معاد و اسلام و دين و نماز بکنيم.  

در گذشته دو سه تا قصر بيشتر نداشتيم اما حالا هر جا مي رويم قصر است، خوب اينها از کجاست؟ چرا کسي سراغ اينها نمي رود؟ چرا کسي رسيدگي نمي کند به اينها؟ خوب واقعا خجالت آور است. زماني و برهه اي نيست که صحبت از اختلاس هاي بزرگ نباشد. 

امروز کساني از سخنرانان تعصبشون نسبت به بد حجابي و بي حجابي خيلي بيشتر از گرسنگي و فقر و فلاکت مردم و بيکاري جوان هاست. اين به خاطر اين است که فکر مي کنند اين مواضع نرخ رايج است و بهتر است به اين مساله بپردازند .

نصيري: شما قبل از قصه کرونا آيا در جلسات حضوري با مقام رهبري وارد بحث و چالش و گفتگو مي شديد؟

خامنه اي: تا يک دوره اي تا حدود ده سال قبل بود. من هر وقت مي رفتم ايشون انتظار داشتند من يک سري حرف ها را بزنم اما از آن وقت به بعد ترک کردم چون ديدم فقط ممکن است موجب ملالت خاطر بشود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره