برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

کدخدایی: داوطلبان قبل از اعلام نتایج صلاحیت‌ها حق تبلیغات ندارند

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
کدخدایی: داوطلبان قبل از اعلام نتایج صلاحیت‌ها حق تبلیغات ندارند

صدا و سيما/ سخنگوي شوراي نگهبان گفت: تبليغات انتخابات بعد از اعلام نتيجه صلاحيت‌ها شروع مي‌شود و طبق قانون قبل از آن به هيچ وجه نامزد‌ها حق تبليغات ندارند.

عباسعلي کدخدايي در گفتگو با برنامه پيک بامدادي خبر راديو با اشاره به اينکه شوراي نگهبان در مهلت ۵ روز دوم بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات رياست جمهوري به سر مي‌برد و دقت زيادي براي بررسي مستندات پرونده‌ها لازم است افزود: به همين علت ما ناچار شديم از مهلت ۵ روز دوم هم استفاده کنيم و اميدواريم که انشاءالله تا پايان وقت قانوني بتوانيم اسامي کساني را که صلاحيت شان احراز شده است به وزارت کشور ارسال کنيم.
وي در پاسخ به اين سوال که برخي از داوطلبان، تبليغات انتخاباتي خود را از هم اکنون به ويژه در فضاي مجازي آغاز کرده اند گفت: ما اين نکته را به مسئولان اجرايي تذکر داده ايم که تبليغات انتخابات بعد از اعلام نتيجه صلاحيت‌ها شروع مي‌شود و طبق قانون قبل از آن به هيچ وجه نامزد‌ها حق تبليغات ندارند.
کدخدايي افزود: متاسفانه ما با دو مشکل مواجهيم و آن اينکه برخي از کساني که ثبت نام کرده اند در مناطق مختلف اقدام به سخنراني مي‌کنند که طبق قانون خلاف است و مسئله مهمتر اين که در فضاي مجازي هم با عناوين مختلف حضور دارند و اين حضور هم به اعتقاد ما مغاير قوانين است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که ايا قرار نيست با اين اقدامات غير قانوني برخوردي صورت بگيرد؟ گفت:، چون مسئوليت بر عهده حوزه اجراست اين مسئولان هستند که بايد به ما گزارش رسمي اعلام کنند تا ما بتوانيم بررسي کنيم تا در صورت لزوم تذکر داده يا در بررسي‌ها اين وضعيت در نظر گرفته شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره