نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

زمان قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی نامزدها در صداوسیما مشخص شد

منبع
مهر
بروزرسانی

مهر/ عضو کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري درباره قرعه کشي برنامه‌هاي انتخاباتي در صدا و سيما گفت: قرعه کشي برنامه‌هاي انتخاباتي در صدا و سيما در فاصله ۴۸ ساعته پس از اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها تا آغاز تبليغات برگزار مي‌شود.

قاضي زاده هاشمي، عضو کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري با اشاره به زمان آغاز رسمي تبليغات انتخاباتي کانديداها، اظهار کرد: اگر اين بررسي‌ها تا پايان پنج روز دوم ادامه يابد، زمان اوليه آغاز تبليغات انتخاباتي نامزدها، ۴۸ ساعت پس از اعلام رسمي نتايج بررسي صلاحيت‌ها از جانب شوراي نگهبان خواهد بود که اواخر اين هفته است.
وي به فراخوان برخي داوطلبان رياست جمهوري براي مناظره با رقباي شان اشاره و تاکيد کرد: کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري قطعا اين اقدامات را رصد و بر آن نظارت مي‌کند.
عضو کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري،يادآورشد: در ماده ۶۶ قانون انتخابات رياست جمهوري صراحتاً قيد شده که فعاليت‌هاي انتخاباتي نامزدها از زمان اعلام رسمي نتايج بررسي صلاحيت‌ها آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز برگزاري انتخابات ادامه دارد.
قاضي زاده هاشمي تصريح کرد: تا پيش از اين موعد قانوني، هرگونه فعاليت انتخاباتي، تحت قانون انتخابات؛ ذيل کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري بررسي مي‌شود و اين کميسيون، مسئول قانوني بررسي اين موضوع است.
وي به جلسات کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري اشاره کرد و گفت: تا به حال دو جلسه اين کميسيون در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته برگزار شده است.

تصميم کميسيون بررسي تبليغات انتخابات در مورد استفاده از پلتفرم هاي داخلي
عضو کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري، افزود: در دو جلسه گذشته اين کميسيون، بحث‌هاي مفصلي درباره فعاليت‌هاي انتخاباتي و استفاده از بسترهاي فضاي مجازي و پلتفرم‌هاي داخلي آن مطرح شد و به تصميمات خوبي رسيديم.
قاضي زاده هاشمي تاکيد کرد: طبق قانون در ارائه امکانات تبليغاتي به نامزدها، هيچ تبعيضي نبايد باشد و همه نامزدها بايد از اين امکانات به طور عادلانه و برابر استفاده کنند.
وي درباره اقدام برخي داوطلبان به دعوت رقباي شان به مناظره تاکيد کرد: داوطلباني که مي‌خواهند در راس دستگاه اجرايي قرار گيرند بايد پايبند قانون باشند؛ مطالبه جدي ما از کساني که خود را مدعي رئيس قوه اجرايي مي‌دانند آن است که قانون را حتماً مطالعه کنند و اقدامات شان حقوقي و قانوني باشد.
عضو کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري افزود: اگر چنين اقدامات خلاف قانوني روي دهد کميسيون بررسي تبليغات رياست جمهوري؛ قطعا به شوراي نگهبان گزارش خواهد داد.
قاضي زاده هاشمي در ادامه با بيان اينکه فضاها و رسانه‌هاي نوين و به اصطلاح "آي‌پي تي‌وي"ها بستري براي معرفي برنامه‌ها، اولويت‌ها و برگزاري مناظره‌ها است، تصريح کرد: اما پس از اعلام رسمي صلاحيت کانديداهاي نهايي توسط شوراي نگهبان نامزد ها مي توانند در اين فضا ها تبليغات کنند که توسط کميسيون نظارت بر تبليغات و شورا اعمال نظارت مي‌شود.

دعوت به مناظره پيش از اعلام نظر رسمي شوراي نگهبان غير قانوني است
وي افزود: اين فضاها بايد به عدالت بين همه کانديداها توزيع شود و همه افراد بتوانند به طور مساوي از آن بهره ببرند و انتظار مي‌رود از کساني که خود قرار است مجري قانون باشند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند قانون را رعايت کنند، دعوت به مناظره پيش از اعلام نظر رسمي شوراي نگهبان غير قانوني است.
عضو کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري همچنين درباره آخرين تصميمات درباره مناظره‌هاي تلويزيوني کانديداهاي رياست جمهوري تاکيد کرد: به مردم قول مي‌دهيم که امسال حجم متنوعي از برنامه‌هاي معرفي نامزدهاي انتخاباتي را در تلويزيون، راديو و فضاي مجازي خواهيم داشت.
قاضي زاده هاشمي افزود: اقدامات ترکيبي و بسترهاي متنوع و گوناگوني در همه رسانه‌ها براي نامزدهاي انتخابات پيش‌بيني شده است تا بتوانند افزون بر معرفي خودشان، برنامه‌ها و عملکردشان را توضيح دهند.

تاکيد کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري هم بر برگزاري مناظره‌هاي تلويزيوني است
وي گفت: تاکيد کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري هم بر برگزاري مناظره‌هاي تلويزيوني است، اما کم و کيف و زمان بندي آن به تعداد نامزدهاي تاييد صلاحيت شده بستگي دارد.
عضو کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري همچنين درباره قرعه کشي اين مناظره‌ها اظهار داشت: قرعه کشي برنامه‌هاي انتخاباتي در صدا و سيما در فاصله ۴۸ ساعته پس از اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها تا آغاز تبليغات برگزار مي‌شود و بنا داريم اين مراسم به طور زنده و مستقيم پخش شود.
قاضي زاده هاشمي همچنين درباره انتشار برخي خبرهاي غيررسمي درباره مجري مناظره‌هاي تلويزيوني، تصريح کرد:تاکنون درباره مجري مناظره‌هاي انتخاباتي در کميسيون، تصميمي گرفته نشده و قطعاً افرادي که داراي حسن سابقه و شرايط لازم براي اجراي اين مناظره‌ها باشند در کميسيون مطرح و بررسي مي‌شوند.
وي افزود: جمع بندي کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري اين است که بتوانيم مناظره‌هاي بسيار قوي انتخاباتي داشته باشيم. نامزدها، ستادهاي انتخاباتي و هواداران شان، قانون تبليغات را رعايت کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر