نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آمریکا: هنوز نشانه‌ای مبنی بر تصمیم ایران برای پایبندی به تعهداتش ندیده‌ایم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمریکا: هنوز نشانه‌ای مبنی بر تصمیم ایران برای پایبندی به تعهداتش ندیده‌ایم

ايسنا/ وزير خارجه آمريکا در مصاحبه‌اي مدعي شد اين کشور هنوز نشانه‌اي نديده که آيا ايران براي بازگشت به تعهداتش ذيل برجام کاري را که لازم است انجام دهد، انجام خواهد داد تا تحريم‌ها برداشته شود يا خير.

به گزارش خبرگزاري رويترز، «آنتوني بلينکن» در اين خصوص به «اي‌بي‌سي نيوز» گفت: ايران، فکر مي‌کنم مي‌داند چه کاري لازم است براي بازگشت به تعهدات هسته‌اي انجام دهد. و چيزي که هنوز نديده‌ايم اين است که آيا ايران آماده است و تمايل دارد تصميم بگيرد که کاري را که لازم است، انجام دهد.  آزمون اين است و ما هنوز جوابي براي آن نداريم. 
اين ادعا در حالي است که ايران بارها اعلام کرده آمريکا طرفي بوده که توافق را ترک کرده و بايد ابتدا همه تحريم‌ها را رفع کند و پس از راستي‌آزمايي توسط ايران، تهران اقدامات جبراني خود را به عقب باز خواهد گرداند.

او در بخش ديگري از اين مصاحبه به درگيري‌هاي اخير بين مقاومت فلسطين و رژيم صهيونيستي هم پرداخت و بر راه‌حل دو دولتي به منظور حل بحران فلسطين تاکيد کرد. 


بلينکن مدعي شد: در نهايت اين تنها راه براي اطمينان از آينده اسرائيل و تنها راه براي دادن کشوري به فلسطيني‌هاست که مستحق آن هستند. 

او در ادامه گفت وضعيت وخيم بشردوستانه در غزه نيازمند توجه فوري است. 

همچنين «الجزيره» به نقل از اي‌بي‌سي نيوز گزارش داد، بلينکن در اين مصاحبه بار ديگر بر حمايت از رژيم صهيونيستي تاکيد کرد و گفت: ما متعهد هستيم که به اسرائيل آنچه براي دفاع از خود نياز دارد را بدهيم. 

او سپس مدعي شد سياست آرام «جو بايدن» به پايان يافتن خشونت‌ها در منطقه خاورميانه کمک کرد. 

اين ادعاها در حالي است که آمريکا و کشورهاي غربي در بيش از ده روز درگيري ميان مقاومت فلسطين و رژيم صهيونيستي، به حمايت کور از جنايات اين رژيم پرداختند. طبق گزارش‌ها، در نتيجه حملات رژيم صهيونيستي به مناطق غزه، ۲۴۳ فلسطيني شهيد شدند. 

رئيس‌جمهور آمريکا در طول درگيري‌هاي نظامي رژيم صهيونيستي با فلسطين پنج بار به صورت تلفني با «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل گفت‌وگو و بر حق تل آويو در دفاع از خود در برابر موشک‌ها و راکت‌هاي مقاومت فلسطين تاکيد کرد.


پيشتر خبرگزاري رويترز به نقل از منابعي گزارش داد که وزير خارجه آمريکا قصد دارد طي روزهاي آتي به سرزمين‌هاي اشغالي و کرانه باختري سفر کند. 

رويترز در ادامه به نقل از اين منابع آگاه افزود: بلينکن همچنين قصد دارد به مصر و اردن نيز سفر و در راستاي تلاش‌هاي ديپلماتيک براي ادامه آتش‌بس رايزني کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر