نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اظهارت فرمانده کل ارتش درباره انتخابات 1400

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اظهارت فرمانده کل ارتش درباره انتخابات 1400

ايسنا/ امير سرلشکر موسوي در همايش سياسي فرماندهان و مسئولان ارشد ارتش جمهوري اسلامي ايران، ويژه انتخابات 1400 گفت: در دنياي امروز، هيچ راهي جز قوي‌تر شدن نداريم و مشارکت حداکثري در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و به‌تبع آن تشکيل دولت قوي پيش شرط قوي‌تر شدن است.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي ارتش، امير سرلشکر سيدعبدالرحيم موسوي فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي ايران در همايش سياسي فرماندهان و مسئولان ارشد ارتش ويژه انتخابات 1400 که در مرکز همايش‌هاي سازمان عقيدتي سياسي ارتش و بصورت ارتباط صوتي و تصويري با يگان‌هاي عمده ارتش در سراسر کشور برگزار شد، انتخابات را از دو جهت «نفس شرکت در انتخابات» و «انتخاب اصلح»، مهم قلمداد کرد و گفت: انتخابات به خودي خود و فارغ از اينکه چه کسي را انتخاب مي‌کنيم موضوعيت و اهميت دارد و انتخابات يکي از ارکان و نشانه‌هاي مردم سالاري در همه کشورهاي جهان است.
وي افزود: انتخابات حق طبيعي مردم است و مردم در قبال اين حق مسئوليت دارند و بايد از حق طبيعي خود استفاده و به مسئوليت خود عمل کنند.
فرمانده کل ارتش با تأکيد بر نقش مردم در انتخابات خاطر نشان کرد: سرنوشت حداقل چهار سال کشور و اينکه زمام امور اجرايي کشور به دست چه کساني سپرده شود در انتخابات تعيين مي شود. از طرفي، ميزان مشارکت در انتخابات، نشان دهنده سطح آگاهي و بصيرت مردم است و با ميزان احساس مسئوليت ملت نسبت به سرنوشت خودشان رابطه مستقيم دارد.
سرلشکر موسوي در ادامه با اشاره به اينکه رئيس‌جمهور مهمترين و موثرترين فرد در مديريت اجرايي کشور است گفت: وزرا که مسئولان همه بخش‌هاي کشور هستند با فکر و تصميم رئيس جمهور منصوب مي‌شوند. رياست تعداد قابل توجهي از شوراهاي عالي تأثيرگذار بر عهده رئيس جمهور است که مهمترين آن‌ها شوراي عالي امنيت ملي است. بنابراين مردم بايد با بررسي شرايط نامزدها فرد اصلح را انتخاب کنند.

وي تصريح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامي، مردم ما به سطحي از بصيرت رسيده‌اند که همه مسائل را به خوبي متوجه مي‌شوند و مي‌دانند که در دنياي امروز، هيچ راهي جز قوي‌تر شدن نداريم و مشارکت حداکثري در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و به‌تبع آن تشکيل دولت قوي پيش شرط قوي‌تر شدن است.
فرمانده کل ارتش همچنين به اهميت انتخابات در ابعاد داخلي اشاره و يادآوري کرد: انتخابات و روي کار آمدن دولت جديد موجب نوسازي دستگاه اجرايي کشور و پمپاژ خون و انرژي جديد به کشور مي‌شود.
امير سرلشکر موسوي اذعان داشت: ارتقاي اعتماد به نفس مسئولان به همراه احساس مسئوليت و دين نسبت به جامعه، ايجاد ثبات سياسي و کاهش ناامني، افزايش انسجام و وحدت ملي و ايجاد انگيزه در کارگزاران براي رونق اقتصادي، از پيامدهاي مهم انتخابات در ابعاد داخلي محسوب مي‌شود و در واقع انتخابات فرصت مناسبي براي حل مشکلات کشور و مردم است.
وي در ادامه به تبيين اهميت انتخابات در بُعد خارجي پرداخت و با تأکيد بر اينکه انتخابات موجب افزايش وجهه خارجي کشور مي‌شود گفت: انتخابات نشان دهنده اقتدار ملي است و وقتي دنيا مي بيند ملتي پاي آرمان خود ايستاده و نسبت به سرنوشت کشورش حساس است، احترام بيشتري براي آن ملت قائل است.
فرمانده کل ارتش با بيان اينکه انتخابات موجب يأس هرچه بيشتر دشمن مي‌شود و پيام روشن و مهمي براي دشمنان دارد تصريح کرد: از مدت‌ها پيش دشمنان با توطئه‌هاي رسانه‌اي تلاش کردند مردم را نسبت به آينده نااميد کنند و القا کنند که حضور يا عدم حضور مردم در انتخابات هيچ تأثيري در سرنوشت‌شان ندارد، مطمئناً مردم بصير و انقلابي ايران اسلامي با حضور پرشور در انتخابات، تو دهني محکمي به دشمنان خواهند زد و ثابت خواهند کرد که حافظ آرمان شهدايي که خونشان را هديه کردند، جانبازاني که سلامتي خود را نثار آن کردند و ايثارگراني که از هيچ کوششي دريغ نکردند هستند.
امير موسوي همچنين افزايش مقبوليت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، کاهش تهديد هاي خارجي، اثر مثبت در کاهش و رفع تحريم ها و افزايش اراده براي مبادلات اقتصادي و سرمايه گذاري خارجي را از ديگر پيامدهاي انتخابات در بُعد خارجي دانست.
فرمانده کل ارتش در بخش ديگري از سخنان خود، به تشريح انتظارات از فرماندهان، کارکنان و خانواده‌هاي ارتش در انتخابات پرداخت و گفت: فرماندهان بستر لازم را براي حضور همگاني، پرشور، آگاهانه و هوشمندانه‌ي تمامي واجدين شرايط خانواده بزرگ ارتش در انتخابات فراهم کنند.
وي با بيان اينکه لازم است، فرماندهان با برجسته سازي دستاوردهاي خرد و کلان انقلاب اسلامي در سطوح مختلف داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي اميد آفريني کنند خاطر نشان کرد: همه ما بايستي با شناخت شرايط و اوضاع داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي نيازها و مسائل اساسي کشور، معيارها و شاخص‌هاي فرد اصلح و دولت در تراز انقلاب را دقيق و عميق بشناسيم و بشناسانيم.
سرلشکر موسوي گفت: قطعاً حضور کارکنان و خانواده بزرگ ارتش در انتخابات، کمافي‌السابق کاملاً فعال و آگاهانه بوده و فرد مورد نظر خود را با شناخت و آگاهي انتخاب مي‌کنند.
فرمانده کل ارتش تأکيد کرد: همه ما بايد در نگاه به انتخابات از هرگونه گرايش و رفتار احساسي خودداري و مصالح نظام و منافع ملي و افزايش کارآمدي را مد نظر قرار دهيم.
وي افزود: مطمئناً تمامي کارکنان و خانواده‌هاي محترم آن‌ها با هوشمندي و بصيرت در عرصه انتخابات حاضر شده و با سواد رسانه‌اي، ترفندها و اقدامات دشمنان و معاندان را خنثي و بي‌اثر مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر