نماد آخرین خبر

نظر دیپلمات روس در مورد مذاکرات آژانس و ایران

منبع
فارس
بروزرسانی
نظر دیپلمات روس در مورد مذاکرات آژانس و ایران

فارس/ نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين اتريش در پيامي توييتري نوشت که دستيابي به توافق ميان ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي،‌ براي مذاکرات وين درباره برجام مفيد است.

  «ميخائيل اوليانوف» نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين اتريش در پيامي توييتري نوشت: «ما آرزومند هستيم که آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ايران بدون تاخير به توافقي براي تمديد تفاهمنامه فني دوجانبه درباره راستي آزمايي دست يابند. اين براي تمامي طرف‌ها از جمله مشارکت کنندگان در گفت‌وگوهاي وين درباره برنامه جامع اقدام مشترک مفيد است».

پيش از اين، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در بيانيه‌اي اعلام کرده بود که در حال رايزني با ايران در خصوص تمديد توافق با آژانس بوده و طي روزهاي آينده در اين خصوص به شوراي حکام اطلاع‌رساني خواهد کرد.

در حالي که قرار بود عصر امروز کنفرانس خبري «رافائل گروسي» مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره وضعيت تفاهمنامه فني با ايران برگزار شود، اين کنفرانس به روز دوشنبه موکول شده است.

طبق توافق ايران و آژانس، بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همچنان دسترسي به سايت‌هاي مهم هسته‌اي ايران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضي شدن اين توافق، در صورت عدم لغو تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي، مقام‌هاي ايران بر اساس ضرب‌الاجل تعيين کرده، دسترسي بازرسان به سايت‌هاي مهم هسته‌اي را قطع خواهند کرد و اطلاعاتي که در دوربين‌هاي آژانس ضبط شده و ايران آن را محفوظ نگه داشته، از بين خواهند برد.

«سيد عباس عراقچي» معاون سياسي وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران روز چهارشنبه درباره احتمال تمديد توافق ايران و آژانس به شبکه «ان اچ کي» ژاپن گفته بود که دولت ايران بعداً در اين خصوص تصميم‌گيري خواهد کرد.

 يک مقام مطلع در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي نيز امروز (يکشنبه) گفت که با توجه به پايان يافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ايران به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، احتمال تمديد مشروط تفاهم قبلي براي مدت يک ماه وجود دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر