نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ظریف: لغو تحریم‌های ایران اهرم مذاکره نیست بلکه وظیفه قانونی آمریکا است

منبع
فارس
بروزرسانی
ظریف: لغو تحریم‌های ایران اهرم مذاکره نیست بلکه وظیفه قانونی آمریکا است

فارس/ وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخي صريح به وزير خارجه آمريکا گوشزد کرد که لغو تحريم‌هاي آمريکا وظيفه اخلاقي و قانوني آمريکا است و نبايد از آن به عنوان اهرم مذاکره استفاده کرد.

«محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به اظهارات جديد «آنتوني بلينکن» وزير امور خارجه ايالات متحده در خصوص لغو تحريم‌هاي آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران واکنش نشان داد.

«آنتوني بلينکن» وزير خارجه آمريکا امروز (يکشنبه) در مصاحبه‌اي مدعي شد اين کشور هنوز نشانه‌اي از سوي ايران در خصوص آنچه لازم است براي بازگشت به تعهداتش ذيل برجام براي لغو تحريم‌ها انجام دهد را شاهد نبوده است.

رئيس دستگاه ديپلماسي ايران در واکنش به اين اظهارات بلينکن در پيامي که در صفحه توييتر خود منتشر کرد، گفت: «آنتوني بلينکن، لغو تحريم‌هاي (دوران) ترامپ يک وظيفه قانوني است و يک اهرم مذاکره نيست».

وي سپس با انتقاد از تحريم‌هاي ترامپ عليه ايران ادامه داد: «به کار ترامپ نيامد- به کار شما هم نمي‌آيد ميلياردها دلار از پول مردم ايران که به واسطه قلدري ايالات متحده در خارج از کشور مسدود شده را آزاد کنيد».

محمدجواد ظريف سپس در پايان توييت خود گفت: «تاريخ انقضاي ميراث ترامپ گذشته است. (جو بايدن) رئيس‌جمهور آمريکا، آن را رها کن».

 وزير خارجه آمريکا طي مصاحبه‌اي با شبکه «اي بي سي نيوز» گفت: «ايران، فکر مي‌کنم مي‌داند چه کاري لازم است براي بازگشت به تعهدات هسته‌اي انجام دهد. و چيزي که هنوز نديده‌ايم اين است که آيا ايران آماده است و تمايل دارد تصميم بگيرد که کاري را که لازم است، انجام دهد.  آزمون اين است و ما هنوز جوابي براي آن نداريم».

اين ادعا در حالي است که ايران بارها اعلام کرده آمريکا طرفي بوده که توافق را ترک کرده و بايد ابتدا همه تحريم‌ها را رفع کند و پس از راستي‌آزمايي توسط ايران، تهران اقدامات جبراني خود را به عقب باز خواهد گرداند.

پيش از اين نيز محمد جواد ظريف خطاب به «جوزپ بورل» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا تأکيد کرده بود که تداوم تحريم‌هاي غيرقانوني و غيرانساني ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بايدن غيرقابل قبول است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد

instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر