نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش جهانگیری به قطعی برق در کشور

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش جهانگیری به قطعی برق در کشور

ايرنا/ معاون اول رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه سرمايه‌گذاري در صنعت برق يک نياز ضروري براي کشور است، گفت: خاموشي‌هاي چند روز اخير يک هشدار بود تا با برنامه‌ريزي و اتخاذ تدابير لازم، انگيزه بخش خصوصي را براي سرمايه‌گذاري در اين بخش افزايش دهيم.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني معاون اول رييس جمهوري، اسحاق جهانگيري در جلسه شوراي اقتصاد که روز دوشنبه به رياست وي برگزار شد،  با اشاره به گزارش وزارت نيرو درخصوص سرمايه‌گذاري در نيروگاه‌هاي برق آبي، بر لزوم حمايت از سرمايه‌گذاري در صنعت برق کشور تاکيد کرد و گفت: سرمايه‌گذاري در صنعت برق يک نياز ضروري براي کشور است.  خاموشي‌هاي چند روز اخير در واقع يک هشدار بود تا با برنامه‌ريزي و اتخاذ تدابير لازم، انگيزه بخش خصوصي را براي سرمايه‌گذاري در اين بخش افزايش دهيم.

معاون اول رييس جمهوري با اشاره به درخواست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مبني بر استفاده از فاينانس براي خريد تجهيزات آزمايشگاهي برخي دانشگاه‌هاي کشور، اظهار کرد: لازم است با سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي دقيق به دنبال نوسازي و خريد تجهيزات آزمايشگاهي دانشگاه‌ها باشيم تا از فرسودگي تجهيزات دانشگاه‌ها جلوگيري شود.

جهانگيري با اشاره به پيش‌بيني‌هاي براي رفع تحريم‌ها در آينده نزديک اظهار اميدواري کرد با لغو تحريم‌ها، فضايي مناسب ايجاد شود تا وضعيت دانشگاه‌ها و تجهيزات آزمايشگاهي مراکز آموزشي ارتقا پيدا کند.

در اين جلسه که وزيران امور اقتصادي و دارايي، نيرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقيقات و فناوري و معاون علمي و فناوري رييس جمهوري نيز حضور داشتند، درخواست‌هاي برخي دستگاه‌هاي اجرايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در اين نشست درخواست وزارت راه و شهرسازي مبني بر اصلاح مصوبه سال ۱۳۹۳ شوراي اقتصاد موضوع استفاده از تسهيلات مالي خارجي به منظور تدارک ۱۵۰ تن ريل، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصويب رسيد.

همچنين درخواست وزارت کشور درخصوص اصلاح جدول زمانبندي دريافت و بازپرداخت تسهيلات مالي خارجي طرح تامين و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن براي مترو تهران نيز در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت و تصويب شد.

اصلاح بندهايي از مصوبه سال ۱۳۹۸ شوراي اقتصاد موضوع طرح جايگزيني ۱ ميليون کولر گازي فرسوده با کولرهاي گازي راندمان بالا در کشور و نيز اصلاح دستورالعمل نرخ خريد تضميني برق به منظور ايجاد امکان حمايت از سرمايه‌گذاري در نيروگاه‌هاي برق آبي از جمله درخواست‌هاي مطرح شده وزارت نيرو در اين جلسه بود که به تصويب رسيد.

در اين نشست همچنين برخي درخواست‌هاي وزارت نفت نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصويب رسيد.

اصلاح مصوبه موضوع طرح توسعه و بهره‌برداري ميادين نفتي پارسي و پرنج و ميدان نفتي ياران، درخواست سرمايه‌گذاري در طرح توسعه و بهره‌برداري از ميدان نفتي سهراب، اصلاح مصوبه طرح گازرساني به نيروگاه چابهار و کنارک و نقاط پراکنده استان سيستان و بلوچستان از طريق سي ان جي و نيز اصلاح مصوبه طرح حمايت از توليد و تبديل کارخانه‌اي و کارگاهي يک ميليون و ۲۰۶ دستگاه خودرو دوگانه سوز/ بنزيني به سي ان جي سوز و کمک به احداث ۷۰۰ جايگاه عرضه گاز طبيعي فشرده (سي ان جي) هوشمند از مصوبات امروز نشست بود.

صدور مجوز سرمايه‌گذاري از محل منابع داخلي شرکت خدمات هوايي پست و مخابرات(پيام) به منظور اجراي طرح ايجاد کريدور فناوري اطلاعات و ارتباطات و توسعه پژوهش‌هاي کاربردي برگزيده نيز درخواست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين جلسه بود که با آن موافقت شد.

 وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز درخواست خود مبني بر صدور مجوز استفاده از تسهيلات مالي خارجي براي طرح خريد تجهيزات آزمايشگاهي دانشگاه شهيد بهشتي را در اين جلسه مطرح کرد که پس از بحث و بررسي به تصويب رسيد.

صدور مجوز ارجاع کار به شرکت خارجي و تامين کالا و خدمات خارجي موضوع بند الف و تبصره ۳ بند ب ماده ۵ قانون حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي کشور در پروژه توليد هسته سراميکي کاتاليست خودرو نيز درخواستي بود که در اين جلسه از سوي جهاد دانشگاهي مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر