نماد آخرین خبر

داریوش قنبری: حضور حداکثری با انتخاباتی رقابتی شکل می‌گیرد

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
داریوش قنبری: حضور حداکثری با انتخاباتی رقابتی شکل می‌گیرد

نامه نيوز/ داريوش قنبري گفت: حضور حداکثري در گرو وجود انتخاباتي رقبابتي است و اميدواريم که شوراي نگهبان اين فضاي رقابتي را ايجاد کند.

کمتر از يک ماه تا انتخابات رياست‌جمهوري باقي است و به گفته برخي کارشناسان و برخي نظرسنجي‌ها هنوز اقبال اجتماعي براي حضور در انتخابات شکل نگرفته است؛ از سوي ديگر هنوز مشخصا جبهه اصلاحات نامزد نهايي خود را تعيين نکرده است و به طور کلي فضاي انتخابات رياست جمهوري در اين دوره نسبت به دوره‌هاي پيشين مبهم‌تر است.

داريوش قنبري، فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره اين موضوع به «نامه‌نيوز» گفت: «به نظر من در حوزه اقبال عمومي به انتخابات تحولات مثبتي در حال وقوع است و ترديدي نيست که مردم نسبت به امر انتخابات حساس‌تر شده‌اند و ديگر شاهد سردي فضاي سياسي سال 98 و در جريان انتخابات مجلس يازدهم نيستيم. نيروهاي سياسي اصلاح‌طلب هم همه متوجه انتخابات هستند و تمام تلاششان را براي حضور قدرتمند در اين امر ملي به کار گرفته‌اند. بنابراين انتظار مي‌رود استقبال خوبي از انتخابات رياست‌جمهوري اين دوره به عمل آيد و اين گزاره که مردم در انتخابات شرکت نمي‌کنند را قبول ندارم».
 

او ادامه داد: «البته اين را هم بگويم حضور حداکثري در گرو وجود انتخاباتي رقبابتي است و اميدواريم که شوراي نگهبان اين فضاي رقابتي را ايجاد کند. من معتقدم اين شايعاتي که درباره ردصلاحيت‌ها در چندروز گذشته منتشر شد، صحت ندارد و حتما مجموعه نظام مي‌خواهد که با حضور نيروهاي متکثر فضاي انتخابات مانند ادوار گذشته گرم شود».

اين فعال سياسي درباره وضعيت انتخاباتي اصلاح‌طلبان بيان کرد: «اصلاح‌طلبان با مسائل متعددي مواجه هستند؛ از جمله آنکه احزاب اصلاح‌طلب دلخوري‌هايي از آقاي روحاني دارند؛ مشخصا آنکه از نيروهاي اصلاح‌طلب در بدنه دولت استفاده ويژه‌اي نشد. از سوي ديگر مردم مشکلات اقتصادي را بر دوش دولت و به تبع آن بر دوش اصلاح‌طلبان مي‌دانند که اين موضوع درستي نيست زيرا چه کسي است که نداند مهم‌ترين مشکلات اقتصادي ناشي از تحريم‌ها و خارج از اراده دولت بود».

قنبري در پايان گفت: «مردم بايد مواظب باشند که تحليل درستي از عرصه سياسي داشته باشند تا در چهارسال آينده بهترين شرايط را تجربه کنيم. مطمئن باشيد که يأس گسترده اجتماعي، دردي از دردهاي مردم را دوا نمي‌کند. ما بايد به سراغ رفع ريشه‌هاي اصلي مشکلات برويم و همه احزاب و گروه‌ها از هر جناح و طيفي به فکر حل مشکلات مردم باشند و به خصوص در اين دوره از انتخابات از منافع جناحي و حزبي خود عبور کنند به منافع ملي بينديشند».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر