1. برگزیده
سیاسی

فارس به نقل از رویترز :شکایت عربستان از ایران به سازمان ملل /عربستان پیامی در این رابطه به وزارت خارجه ایران فرستاده است

منبع
بروزرسانی
فارس به نقل از رویترز :شکایت عربستان از ایران به سازمان ملل /عربستان پیامی در این رابطه به وزارت خارجه ایران فرستاده است
به گزارش فارس به نقل از «رويترز» نوشت: «عبدالله المعلمي» سفير عربستان در سازمان ملل مدعي شد که ايران به حريم زميني عربستان در نزديکي چاه‌هاي نفتي و گازي تجاوز کرده است. روزنامه سعودي «عکاظ» نيز نوشت که معلمي تصريح کرد: مقامات سعودي به «بان کي‌مون» دبيرکل سازمان ملل ابلاغ کرده‌اند که بالگردهاي ايراني بارها بر فراز ميدان گازي در «الحصبة» پرواز کرده‌اند و علاوه بر آن دو قايق تندروي نيروي دريايي ايران متعرض کشتي وابسته به شرکت سعودي «آرامکو» شده‌اند. وي افزود که شکايتنامه‌اي عليه تهران به ‌بان کي مون داده شده است که در آن درباره اقدام ايران در «نقض توافق نامه‌هاي مرزي و معاهده‌هاي رسمي دوجانبه» توضيح خواسته است. سفير عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که دولت سعودي خواستار دخالت بين‌المللي در اين‌باره نيست اما به دنبال بررسي اقدامات عملي لازم و مناسب براي تعامل با اين مسئله است. ضمن اينکه عربستان حق پاسخ مناسب به اين تجاوز براي دفاع از اراضي و منابع نفتي را براي خود محفوظ مي‌داند. وي تاکيد کرد که عربستان پيامي در اين رابطه به وزارت خارجه ايران فرستاده است. اين در حالي است که مقامات ايراني در روزهاي اخير از توقيف يک فروند شناور عربستان سعودي به دليل ورود غيرمجاز به آب‌هاي استان بوشهر در جنوب ايران خبر دادند. ايران تمامي ساحل شمالي خليج فارس و عربستان سعودي بخش عمده ساحل جنوبي اين دريا را در اختيار دارند.
پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر