نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

برای اولین بار یک ربات، پنجره‌های برج اداری ۴۵ طبقه را تمیز کرد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ یک برج اداری ۴۵ طبقه در نیویورک اولین برج در جهان است که سیستم خودکار تمیز کردن پنجره اوزمو (Ozmo) را به کار گرفته است و در آن جا یک سکوی آویزان از سقف، محل استقرار ربات‌هایی شده است که شیشه را سه برابر سریع‌تر از خدمه نظافتچی انسانی تمیز می‌کنند.

 اوزمو اساسا یک جفت بازوی رباتیک کوکا (Kuka) است که به یک سکوی آویزان از سقف یک برج متصل شده و هر کدام به یک بُرِس و آب مجهز شده‌اند.

به نقل از نیواطلس، حسگرهای قدرت به ربات تمیزکننده کمک می‌کند تا در مورد شکننده بودن شیشه پنجره قضاوت کند و فشار مناسب را برای شستشوی کارآمد اعمال کند. این شرکت گزارش می‌دهد که این ربات از حسگرهای لیدار (LiDAR) برای مکان‌یابی و موقعیت یابی استفاده می‌کند، در حالی که الگوریتم‌های هوش مصنوعی پایداری آن را حتی در شرایط طوفانی تضمین می‌کنند.

در حال حاضر، گروه اوزمو (Ozmo) از طریق یک اپراتور رایانه در پشت بام ساختمان کنترل می‌شود، بنابراین هنوز کاری برای کارگران انسانی وجود دارد، اما استقلال کامل در برنامه‌های آینده است. این نه تنها به پر کردن کمبود فزاینده نیروی کار در بخش پاک کننده‌های پنجره کمک می‌کند، بلکه انسان‌ها را از آسیب دور نگه می‌دارد.

شرکت اسکای‌لاین رباتیکس‌ (Skyline Robotics) چند سالی است که در حال توسعه و آزمایش این سیستم بوده، اما استقرار آن در این برج در نیویورک، نشان دهنده شروع عرضه جهانی است.

شهر بعدی که در صف نصب قرار دارد، احتمالا در لندن خواهد بود که در آن جا اسکای‌لاین با بخش خدمات نظافت اصلی برای استقرار این ربات در پایتخت بریتانیا شریک شده است.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره