نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

ایلان ماسک: از این به بعد باید بیشتر مراقب سفرهایم به برخی کشورها باشم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ایلان ماسک: از این به بعد باید بیشتر مراقب سفرهایم به برخی کشورها باشم

ایسنا/ایلان ماسک می‌گوید در پی دستگیری شوکه کننده مدیر عامل تلگرام، از این پس بیشتر مراقب مقصد سفرهای خود خواهد بود.

ایلان ماسک اعلام کرده است که پس از دستگیری مدیر عامل تلگرام در فرانسه، از این پس بیشتر مراقب محل سفرهای خود خواهد بود.

این کارآفرین ثروتمند که شبکه اجتماعی توییتر را به دلیل آنچه انتشار اطلاعات نادرست اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و نام آن را به «ایکس» تغییر داد، پس از دستگیری پاول دوروف در کشور فرانسه در همین شبکه گفت که ممکن است از این پس سفر به کشورهایی را که آزادی بیان در آنها کنترل می‌شود، محدود کند.

وی این را در پاسخ به پستی که از او خواسته بود پیامدهای مکان سفرش را در نظر بگیرد، گفت.

پاول دوروف مدیر عامل تلگرام هفته گذشته در فرودگاهی در نزدیکی پاریس دستگیر شد و با اتهامات مربوط به فعالیت غیرقانونی در پلتفرم خود مواجه شد.

ماسک از زمان دستگیری دوروف به صراحت از او دفاع کرده است و از بازداشت او به عنوان نقض آزادی بیان انتقاد کرده و هشدار داده است که این بازداشت، پیامدهای خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

فرانسه قوانینی برای محافظت از آزادی بیان دارد که در قانون اساسی این کشور گنجانده شده است.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گذشته در پستی در ایکس به آنچه «اطلاعات نادرست» درباره دستگیری دوروف خواند، حمله کرد. وی گفت که دستگیری دوروف به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست و فرانسه عمیقاً به آزادی بیان متعهد است.

ماسک و دوروف اشتراکات زیادی دارند. هر دو سکوهایی را مدیریت می‌کنند که به دلیل عدم تعدیل محتوا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. منتقدان می‌گویند رویکرد تساهل آمیز تلگرام باعث رونق فعالیت‌های مجرمانه در این سکو شده است. ماسک نیز به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در ایکس که قبلا توییتر نام داشت، با انتقاداتی روبرو شده است.

چندی پیش در پی یک چاقوکشی مرگبار در یک کلاس آموزشی کودکان در بریتانیا اعتراضاتی رخ داد که این اعتراضات تا حدی با گزارش‌های نادرست که در ایکس منتشر شد مبنی بر اینکه مهاجم به طور غیرقانونی وارد این کشور شده است، تحریک شد.

ایلان ماسک متهم شد که با پست‌هایش درباره خشونت‌ها، از جمله پستی که زیر ویدیویی از این ناآرامی‌ها در بریتانیا ادعا می‌کرد «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است» آتش بر این خرمن افزوده است.

یکی از مدیران سابق توییتر حتی پیشنهاد کرد که اگر مشخص شد که ماسک به افزایش این ناآرامی‌ها کمک کرده است، باید دستگیر شود.

مدیرعامل تسلا همچنین درگیر یک نبرد حقوقی در کشور برزیل است، جایی که یک قاضی دادگاه عالی تهدید کرده است که ایکس را در این کشور به حالت تعلیق در خواهد آورد، زیرا این سکو از مسدود کردن چندین حساب کاربری متهم به انتشار اطلاعات نادرست خودداری کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره