نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

«فالکون ۹» می‌تواند دوباره پرواز کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
«فالکون ۹» می‌تواند دوباره پرواز کند

ایسنا/براساس نتیجه تحقیقات «اداره هوانوردی فدرال آمریکا» درباره شکست و انفجار موشک «فالکون ۹» در روز ۲۸ اوت، این موشک می‌تواند دوباره پرواز کند.

«اداره هوانوردی فدرال آمریکا»(FAA) روز ۳۰ اوت اعلام کرد که شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) می‌تواند پرواز موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) را از سر بگیرد.

به نقل از اسپیس، این خبر تنها دو روز پس از سقوط مرحله اول فالکون ۹ هنگام تلاش برای فرود به دنبال پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های «استارلینک»(Starlink) منتشر شد که اداره هوانوردی فدرال آمریکا را به آغاز کردن تحقیقات ترغیب کرد.

تحقیقات همچنان ادامه دارد و اداره هوانوردی فدرال آمریکا فالکون ۹ را متوقف کرده است. مقامات اداره هوانوردی فدرال آمریکا در یک بیانیه نوشتند: موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس ممکن است به عملیات پروازی بازگردد اما پرونده تحقیقات درباره بروز ناهنجاری طی ماموریت پرتاب استارلینک همچنان باز است و ادامه عملیات مشروط بر رعایت سایر الزامات مجوز خواهد بود. اسپیس‌ایکس درخواست بازگشت به پرواز را در روز ۲۹ اوت ارائه داد و اداره هوانوردی فدرال آمریکا در روز ۳۰ اوت آن را تایید کرد.

پرتاب استارلینک در روز چهارشنبه ۲۸ اوت یک ماموریت رکوردشکن بود که بیست و سومین پرتاب را برای مرحله اول فالکون ۹ رقم زد. این رکورد بیشتر از سایر تقویت‌کننده‌های اسپیس‌ایکس بود.

فالکون ۹ روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد اما نتوانست قائم بماند. پخش مستقیم پرتاب اسپیس‌ایکس، زبانه کشیدن شعله‌های آتش را از پایه تقویت‌کننده درست پس از فرود آمدن و سرنگونی را نشان داد.

آن سقوط موشک را نابود کرد. ناظران اسپیس‌ایکس اخیرا عکس‌هایی را از سکوی فرود شناور به همراه بقایای موشک در اطراف عرشه آن گرفته‌اند.

«فالکون ۹» می‌تواند دوباره پرواز کند

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره