نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

ویدیوی جالبی از مهارت‌های یک دست رباتیک

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ پژوهشگران سوئیسی از یک دست رباتیک رونمایی کرده‌اند که می‌تواند از بازو جدا شود، روی اجسام بخزد و آنها را بلند کند.

ویدیوی جدیدی از یک دست رباتیک منتشر شده است که هرچه بیشتر تماشا می‌کنید، بهتر می‌شود. این ویدئو که «فراتر از مهارت دستی» نام دارد، در چند ثانیه اول با یک دست رباتیک بسیار ماهر شما را شگفت‌زده می‌کند.

به نقل از تک‌کرانچ، این ویدئو همراه با یک مقاله به همین نام در «کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون»(ICRA) در روتردام به نمایش درآمد. این پژوهش که توسط دانشگاه «اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان»(EPFL) در سوئیس انجام شده است، راه‌هایی را بررسی می‌کند که دست‌های رباتیک به کمک آنها می‌توانند فراتر از محدودیت‌های موجود پیشرفت کنند و به درک طیف گسترده‌تری از اجسام بپردازند.

این گروه پژوهشی خاطرنشان کردند: مدل یادگیری عمیق، روش‌های ماهرانه و قابل توجهی را برای برداشتن اجسام با یک دست پیشرفته چند انگشتی دارد. با وجود این، درک نحوه برداشتن اجسام در محیط‌های به‌هم‌ریخته زیاد مورد بررسی قرار نگرفته است.

به مدت چندین دهه، متخصصان رباتیک برای الهام گرفتن به دنیای طبیعی چشم دوخته‌اند. بسیاری از ربات‌های امروزی با الهام از طبیعت ساخته شده‌اند. کافی است به ربات‌های چهارپا و انسان‌نما نگاه کنید که در حال حاضر به بازار هجوم آورده‌اند.

طراحی یک دست الهام‌گرفته از دست انسان که می‌تواند به عقب خم شود تا بسیاری از اجسام را بردارد و خود را از بازو جدا کند تا به سمت دیگری بخزد، آن را کمی عجیب نشان می‌دهد. شاید اگر دست رباتیک در وهله اول خیلی شبیه به دست انسان نبود، احتمالا از شدت عجیب بودن آن کاسته می‌شد.

اینکه آیا چنین ابتکاری را می‌توان با موفقیت در مقیاس گسترده تولید کرد، یک پرسش دیگر است. این پژوهش در حال حاضر بدون شک توجه زیادی را در این زمینه برانگیخته است.

«شیائو گائو»( Xiao Gao) از پژوهشگران این پروژه گفت: اگرچه شما این ایده را در فیلم‌های ترسناک می‌بینید اما فکر می‌کنم ما اولین گروهی هستیم که این ایده را به حوزه رباتیک معرفی می‌کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره