نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

موشک «فالکون ۹» پس از ماموریت «کرو-۹» دچار مشکل شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
موشک «فالکون ۹» پس از ماموریت «کرو-۹» دچار مشکل شد

ایسنا/  اگرچه ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۹» با موفقیت پرتاب شد و فضانوردان راهی فضا شدند اما مراحل موشک «فالکون ۹» پس از آن دچار مشکل شدند و موشک تا زمان مشخص شدن دلیل این مشکلات پرواز نخواهد کرد.

 شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) پس از بروز مشکل هنگام پرتاب سرنشین‌دار «کرو-۹»(Crew-9) برای ناسا، به طور موقت فعالیت موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) خود را متوقف کرد.

به نقل از اسپیس، کرو-۹ روز شنبه ۲۸ سپتامبر از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به پرواز درآمد و «نیک هیگ»(Nick Hague) فضانورد ناسا و «الکساندر گوربونوف»(Aleksandr Gorbunov) فضانورد روسیه را با کپسول «دراگون»(Dragon) به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

به نظر می‌رسید که همه چیز خوب پیش می‌رود. مرحله اول فالکون ۹ اندکی پس از بلند شدن، فرود آمد و مرحله بالایی موشک، کپسول دراگون را در مدار مناسب خود مستقر کرد. این کپسول طبق برنامه‌ریزی در مسیر رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی در بعدازظهر امروز ۲۹ سپتامبر قرار دارد.

اما اکنون اسپیس‌ایکس اعلام کرده که مرحله بالایی موشک پس از تکمیل کردن کار خود با مشکل روبه‌رو شده است. این شرکت در حساب ایکس خود نوشت: پس از پرتاب موفقیت‌آمیز امروز کرو-۹، مرحله دوم فالکون ۹ طبق برنامه‌ریزی در اقیانوس افتاد اما دچار سوختگی خارج از مدار شد. مرحله دوم نیز به سلامت در اقیانوس افتاد اما بیرون از منطقه مورد نظر فرود آمد. پس از درک بهتر علت اصلی این مشکل، پرتاب‌ها را از سر خواهیم گرفت.

یک موشک فالکون ۹ قرار بود یکشنبه شب ۲۰ ماهواره پهن‌باند را برای شرکت «وان وب»(OneWeb) از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب کند اما این پرتاب به تعویق افتاد.

حادثه ماموریت کرو-۹ دومین مشکل در مرحله بالایی فالکون ۹ بود که در کمتر از سه ماه رخ داد. در روز ۱۱ ژوئیه، این موشک هنگام پرتاب ۲۰ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) اسپیس‌ایکس، نشت اکسیژن مایع را در مرحله بالایی خود تجربه کرد. در نتیجه، ماهواره‌ها در فاصله خیلی پایین استقرار یافتند و در نهایت گم شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره