برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

تست کرونای ۱۰ دقیقه‌ای در فرانسه ابداع شد

منبع
مهر
بروزرسانی
تست کرونای ۱۰ دقیقه‌ای در فرانسه ابداع شد

مهر/ به نقل از گاردين، محققان فرانسوي يک تست تشخيص کوويد ۱۹ ابداع کردند که نتيجه آن ۳ بار سريع‌تر از تست‌هاي آنتي ژن جريان جانبي (lateral flow antigen test) مشخص مي‌شود. همچنين دقت آن مشابه تست PCR است.

در اين تست الکتروشيميايي از نانوبادي هاي به دست آمده از گروهي از خانواده شترها استفاده مي‌شود که نتيجه آن پس از ۱۰ دقيقه قابل رصد است. آزمايش اوليه اين تست روي ۳۰۰ نمونه نشان داد دقت نتيجه مثبت يا منفي آن به اندازه PCR و ۹۰ درصدي است.

محققان دانشگاه‌هاي ليل و مارسي با همکاري پژوهشگران مرکز ملي تحقيقات علمي فرانسه تست مذکور را توسعه داده‌اند. اين تست نيازمند فرايندهاي آزمايشگاهي نيست و مي‌توان نتيجه آن را با کمک موبايل خواند.

ديويد دووس استاد دانشگاه ليل در اين باره مي‌گويد: مي‌توان اين تست را با سرعت بالا و به طور انبوه توليد کرد. يکي از کاربردهاي واضح چنين ابزاري در فرودگاه‌ها و بيمارستان‌ها است. اما علاوه بر آن پزشکان خانواده و داروسازان نيز مي‌توانند از آن استفاده کنند.

اين تست که CorDial-۱ نام دارد از فناوري نويني استفاده مي‌کند.

به طور دقيق ذرات بسيار ريز آنتي بادي به نام نانوبادي روي يک الکترود قرار مي‌گيرند تا يک حسگر زيستي الکتروشيميايي بسازند. نانوبادي ها پروتئين‌هاي اسپايک را رديابي مي‌کنند و واکنش نشان مي‌دهند. در نتيجه جريان برق در الکترود تغيير مي‌کند. اين تغييرات توسط يک دستگاه به اندازه کليد يو اس بي بررسي مي‌شود و نتيجه آن روي نمايشگري متصل به موبايل نشان داده مي‌شود.

اين تست قرار است به مدت ۳ ماه و با حضور هزار نفر آزمايش شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar