نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

آخرین جزییات از زلزله کاشمر؛ شمار فوتی ها به 4 نفر رسید

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ زمین لرزه ۵ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری زمین ساعت ۱۳:۲۴ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ شهرستان کاشمر در خراسان رضوی را لرزاند. به دنبال این حادثه تا کنون 4 نفر از هموطنان فوت کردند.

فرماندار کاشمر در گفتگو با صدا و سیما اعلام کرد:‌ ۱۲۰ مصدوم داشتیم که حدود ۳۵ نفر در بیمارستان بستری هستند.۴ نفر هم فوت کردند. همچنین تعدادی از شهروندان زیر آوار گرفتار هستند و نیروهای امدادی در تلاش برای خدمت‌رسانی به آنها هستند.

مخبر آخرین وضعیت زلزله ۵ ریشتری کاشمر را پیگیری کرد

در پی زلزله 5 ریشتری در شهر کاشمر، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در گفتگو با استاندار خراسان رضوی آخرین وضعیت حادثه مذکور را جویا شد.
مخبر در این ارتباط تلفنی، بر ضرورت رسیدگی سریع به آسیب‌دیدگان و آمادگی همه‌جانبه دستگاه‌های امدادی و اجرایی برای مدیریت بحران و رعایت اصول ایمنی در پس لرزه‌های احتمالی بعدی تاکید کرد.
وی از استاندار خراسان رضوی خواست ضمن بررسی همه جوانب و آسیب‌های وارده، اقدامات لازم برای جبران خسارات صورت پذیرد.
یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این گفتگوی تلفنی، گزارشی از آخرین وضعیت نواحی در معرض حادثه را تشریح کرد و از آمادگی دستگاه‌های ذیربط برای مدیریت بحران در مناطق مذکور خبر داد.

زلزله ۲ خانوار روستای «زنده جان» کاشمر را زیر آوار برد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: زلزله پنج ریشتری، ۲ خانوار روستای زنده جان در شهرستان کاشمر را زیر آوار گرفتار کرد.
سیدعلی منیری اظهار کرد: زنده جان یکی از روستاهای نزدیک به محل کانون زلزله در کاشمر است و امدادگران هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و در حال خارج کردن حادثه دیدگان و گرفتاران زیر آوار هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بیان کرد: این عملیات در ۲ روستای نزدیک به مرکز وقوع زلزله یعنی محمدیه و کسرینه نیز در حال انجام است.
وی گفت: تاکنون و براساس گزارش‌های دریافتی از ارزیابان، زلزله در شهر کاشمر موجب ریزش نمای برخی ساختمان‌ها و ترک‌خوردگی دیوار منازل شده است.
منیری با اشاره به فوت ۲ نفر بر اثر ریزش نمای ساختمان در گزارش نخستین اظهار کرد: ارزیابی چهار تیم به استعداد ۲۵ نجاتگر و ارزیاب در مناطق شهرستان کاشمر همچنان در حال انجام است.

حجت الله شریعتمداری اظهار کرد: زلزله ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه امروز سه‌شنبه در کاشمر موجب خسارت دیدن نمای برخی ساختمان‌ها و منازل کهنه و کلنگی در این شهر شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره