استاد محیط زیست کشور: سالانه 63 هزار هکتار از جنگل های کشور نابود می شود

منبع
بروزرسانی
 استاد محیط زیست کشور: سالانه 63 هزار هکتار از جنگل های کشور نابود می شود
خرم آباد-ايلنا: مجيد مخدوم استاد برجسته محيط زيست کشور گفت: براساس بررسي هاي بعمل آمده سالانه حدود 63 هزار هکتار از سطح جنگل هاي کشور در مناطق شمالي و زاگرس از بين مي رود. به گزارش خبرنگار ايلنا از خرم آباد مخدوم در حاشيه همايش ملي محيط زيست و منابع طبيعي زاگرس در خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: 50 درصد کار حفاظت و صيانت از محيط زيست در کشورهاي مختلف جهان برعهده مردم است. وي اظهار کرد: براي تحقق اين مهم در ايران نيز مهم ترين کار انجام فعاليت هاي فرهنگي در راستاي تبيين ارزش و اهميت محيط زيست و منابع طبيعي است. مخدوم تصريح کرد: در صورت ارائه آموزش هاي لازم به مردم و همچنين ترغيب آنها به مشارکت در حفاظت از محيط زيست، شاهد کاهش چشمگيري در روند نابودي و تخريب جنگل ها و منابع طبيعي کشور خواهيم بود. وي با اشاره به استفاده از چوب به عنوان سوخت در کشور، گفت: در صورت دستيابي آسان و ارزان مردم به گاز و نيازهاي سوختي خود، هيچگاه از درخت به عنوان هيزم استفاده نخواهد شد.
آخرین خبر | استاد محیط زیست کشور: سالانه 63 هزار هکتار از جنگل های کشور نابود می شود