نماد آخرین خبر

کدام کشورها ابتلای کرونا در آن ها به صفر رسیده است؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 کدام کشورها ابتلای کرونا در آن ها به صفر رسیده است؟

باشگاه خبرنگاران/ سازمان جهاني بهداشت و مرکز پيشگيري و کنترل بيماري اروپا اعلام کردند که در ۱۱ کشور دنيا شمار ابتلا به ويروس کرونا منتشر نشده يا به صفر رسيده است.
 
 آيا در حال حاضر کشوري در جهان وجود دارد که از بيماري همه‌گيري کوويد ۱۹ در امان مانده باشد و گزارشي از ابتلا به ويروس جديد کرونا در آن اعلام نشده باشد؟

طبق اطلاعات رسمي سازمان جهاني بهداشت و مرکز پيشگيري و کنترل بيماري اروپا، پاسخ به اين سوال مثبت است. يازده کشور در جهان وجود دارند که داده‌اي را درباره ويروس کرونا ارائه نکرده‌اند يا شمار ابتلا را صفر عنوان کرده‌اند.

هشت ماه پس از اعلام نخستين مورد ابتلا به ويروس کرونا در کشور چين، تاکنون بيش از ۲۹ ميليون نفر در سراسر جهان به اين ويروس مبتلا شده‌اند و از اين تعداد نزديک به يک ميليون نفر نيز جان باخته‌اند.

با اين حال، طبق گفته برخي دولت‌ها، ويروس کرونا هنوز از مرز‌هاي کشورشان عبور نکرده است. طبق داده‌هاي اعلام شده، اين کشور‌ها اکثرا جزيره هستند و تقريبا همه در دورترين نقاط اقيانوس آرام قرار دارند  يا حمل و نقل هوايي يا دريايي به آن‌ها صورت نمي‌گيرد.

از سوي ديگر برخي کارشناسان نيز معتقدند که احتمال دارد ويروس کرونا به اين کشور‌ها رسيده باشد، اما مسئولان حکومتي شمار مبتلايان را يا ثبت نکرده‌اند و يا از اعلام آن خودداري مي‌کنند. يکي از اين کشور‌ها کره‌شمالي است اما يازده کشوري که درباره ابتلا به کوويد-۱۹ هيچ داده‌اي وجود ندارد يا شمار ابتلا صفر گزارش شده است کدامند؟

جمهوري کيريباتي يا کيريباس

اين مجمع الجزاير واقع در اقيانوس آرام با مساحت ۸۱۱ کيلومتر مربع است که بيش از ۱۰۰ هزار نفر جمعيت دارد اما يک سوم از ۳۱ جزيره آن خالي از سکنه است.

جزاير مارشال

حدود ۷۰ هزار نفر در اين کشور ۱۸۱ کيلومتر مربعي واقع در وسط اقيانوس آرام زندگي مي‌کنند.

نائورو

اين کشور نزديک به جزاير مارشال در شمال شرقي پاپوآ گينه نو قرار دارد. اين جزيره ۱۰ هزار جمعيت دارد و مساحت آن فقط ۲۱ کيلومتر مربع است. اين کشور کوچکترين جمهوري مستقل در جهان محسوب مي‌شود.

ميکرونزي

بيش از ۱۰۰ هزار نفر در اين کشور مجمع الجزايري در قاره اقيانوسيه زندگي مي‌کنند. مساحت اين کشور ۷۰۲ کيلومتر مربع است.


جمهوري پالائو

مجمع الجزاير کوچکي است که ۲۱ هزار نفر جمعيت دارد که در بيش از ۲۵۰ جزيره زندگي مي‌کنند. اين کشور در ۳۲۰۰ کيلومتري جنوب توکيو قرار دارد.

جمهوري مستقل ساموآ

ساموآ، يکي از کشور‌هاي مشترک المنافع بريتانيا و همسايگانش استراليا و نيوزيلند است. کشوري جزيره‌اي با ثبات سياسي که به‌عنوان قديمي‌ترين دموکراسي در منطقه شناخته مي‌شود. اين کشور نزديک به ۲۰۰ هزار نفر سکنه دارد.

جزاير سليمان

مجمع الجزاير واقع در اقيانوس هند در جنوب هند است که مساحت آن ۲۸ هزار و ۴۵۰ کيلومتر مربع است و کمي بيش از نيم ميليون نفر جمعيت دارد. اين کشور همچنين عضوي از کشور‌هاي مشترک المنافع است و رئيس دولت آن ملکه اليزابت است.

پادشاهي تونگا

اين کشور مجموعه‌اي از ۱۷۰ جزيره است که در اقيانوس آرام قرار دارد. حکومت آن پادشاهي مشروطه است و بيش از ۱۰۰ هزار سکنه دارد.

جمهوري وانواتو

اين کشور واقع در قاره اقيانوسيه در شرق استراليا قرار دارد. مساحت آن ۱۲ هزار متر مربع است و بيش از ۳۰۰ هزار نفر جمعيت دارد. وانوآتو از سال ۱۸۸۷ به وسيله بريتانيا و فرانسه به‌طور مشترک اداره مي‌شد. اما در سال ۱۹۸۰ از بريتانيا و فرانسه اعلام استقلال کرد.

کره شمالي

کره‌شمالي شناخته شده‌ترين کشور در اين فهرست است. پيونگ‌يانگ تاکنون موردي قطعي از ابتلا به ويروس کرونا در کره شمالي را تاييد نکرده است و تنها در ماه ژوئيه خبرگزاري رسمي اين کشور نخستين مورد مشکوک ابتلا به ويروس کرونا در اين کشور را اعلام کرده بود که هيچ گاه تاييد نشد.

با اين حال اين کشور در رسانه‌هاي خود به طور مرتب از اقدام‌هاي مسئولان کره‌شمالي در مبارزه با ويروس کرونا اطلاع رساني مي‌کنند به طوريکه کيم جونگ-اون، رهبر کره شمالي ژوئيه گذشته در جريان نشست دفتر سياسي حزب حاکم اعلام کرد که اين کشور موفق شده است از شيوع ويروس کرونا بطور کامل جلوگيري کند.

ترکمنستان

ترکمنستان نيز از جمله کشور‌هايي است که هيچ داده‌اي از ابتلا به ويروس کرونا در آن ديده نمي‌شود، اما اين آمار نيز مورد ترديد است چرا که اين کشور از سوي کشور‌هايي مانند ايران يا قزاقستان احاطه شده است که موارد بالايي از ابتلا به ويروس کرونا را ثبت کرده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره