نماد آخرین خبر

۱۸ جنگنده چینی از تنگه تایوان گذشتند

منبع
مهر
بروزرسانی
۱۸ جنگنده چینی از تنگه تایوان گذشتند

مهر/ پدافند هوايي تايوان همزمان با ورود معاون اقتصادي وزارت خارجه آمريکا به اين منطقه، مدعي رهگيري ۱۸ فروند جنگنده چيني شد.

به گزارش رويترز، نيروي هوايي تايوان مدعي رهگيري ۱۸ فروند جنگنده چيني شد که گفته مي‌شود حريم هوايي اين منطقه را نقض کرده‌اند.
عبور اين تعداد جنگنده چيني از خط مرزي تنگه راهبردي تايوان نشانه‌اي از اوج گرفتن تنش در روابط پکن-واشنگتن همزمان با ورود «کيت کارچ» معاون اقتصادي وزارت خارجه آمريکا به تايپه است.
بازديد کارچ از تايوان سه روز طول خواهد کشيد. وي بعد از «آلکس آزار» وزير بهداشت آمريکا، دومين مقام بلندپايه دولت واشنگتن است که از ماه ميلادي آگوست به اين سو، به تايپه سفر مي‌کند.
اين ديد و بازديدها در حالي انجام مي‌شود که طبق اصل چين واحد، ديگر کشورها حق ندارند به طور مستقل، با مناطق تحت حاکميت دولت پکن، وارد رابطه ديپلماتيک شوند.
دو روز پيش نيز منابع مطلع از قصد آمريکا براي فروش هفت نوع سلاح و سامانه نظامي از جمله مين، موشک کروز و رادار به تايوان خبر دادند.
ظاهراً قرار است دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا، طي روزهاي آتي گزارشي در اين رابطه از وزارت خارجه دريافت کند.
اين در حالي است که چين همواره به آمريکا و متحدان غربي درباره خط قرمز خود مبني بر لزوم احترام به اصل چين واحد که مستلزم عدم تحريک جريان‌هاي جدايي‌طلب مناطق تابعه شامل تايوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.
با اين وجود، آمريکاي تحت امر دونالد ترامپ، با استناد به رويکرد چرخش به ايندوپاسيفيک و با هدف ممانعت از قدرت‌يابي چين، دست به اقداماتي مي‌زند که علاوه بر جدال ديپلماتيک، بيم رويارويي نظامي دو کشور را نيز افزايش مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره