برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکسن کرونا تا چه مدت باعث ایمنی در بدن می‌شود؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
واکسن کرونا تا چه مدت باعث ایمنی در بدن می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران/ دانشمندان آمريکايي در جديدترين تحقيقات خود مدت زمان مصونيت ايجاد شده با واکسن کرونا در بدن را بررسي کردند.
 
به نقل از سي تي وي، با آزمايش موفقيت آميز واکسن کروناي دو شرکت مدرنا و فايزر، دو غول داروسازي آمريکا اميد‌ها براي پايان همه گيري کوويد ۱۹ در جهان افزايش يافته است. هر دو شرکت اعلام کرده اند واکسن هايشان مي‌تواند نزديک به ۹۵ درصد کارايي و تاثيرگذاري داشته باشد. با اين حال، يکي از چالش‌هايي که در اين زمينه مطرح است طول زماني است که اين واکسن‌ها بدن را در برابر ويروس مصون نگه مي‌دارند.

جديدترين تحقيقات در آمريکا نشان داده است واکسن مدرنا مي‌تواند در بدن بيماران باعث ايجاد پاسخ ايمني شود. اين پاسخ ايمني مي‌تواند براي ۳ ماه در بدن افراد باقي بماند.

متخصصان مي‌گويند واکسن کروناي شرکت مدرنا باعث جلوگيري از حمله ويروس به سلول‌هاي بدن انسان مي‌شود. اما همان طور که از قبل پيش‌بيني مي‌شد از سطح آنتي بادي بدن به مرور زمان کاسته مي‌شود. با اين حال، مشاهده شده است در تمامي داوطلبان واکسن کرونا حداقل براي ۳ ماه به اندازه کافي اثرگذار است که بتواند باعث ايجاد مصونيت شود.

واکسن شرکت مدرنا که براساس ام آر ان‌اي (mRNA) است دو بار و در فاصله ۲۸ روز به فرد تزريق مي‌شود. متخصصان مي‌گويند اگر چه ميزان آنتي بادي (پادتن) خون با گذشت زمان کاسته مي‌شود، اما اين موضوع جاي نگراني ندارد.

آنتوني فائوچي، مدير مرکز مقابله با بيماري‌هاي عفوني آمريکا در اين باره مي‌گويد: احتمال دارد که سيستم ايمني بدن بتواند با به ياد داشتن ويروس کرونا، پس از کاهش سطح آنتي بادي بدن در صورت مواجهه مجدد با کوويد ۱۹، پادتن لازم را دوباره توليد کند.

آمريکا و بسياري از کشور‌هاي اروپايي اقدام به پيش خريد ميليون‌ها دوز از واکسن کروناي توليد شده شرکت مدرنا کرده اند. پيش‌بيني مي‌شود روند واکسيناسيون عمومي در کشور‌هاي غربي از اواخر دسامبر و اوايل ماه ژانويه به طور رسمي آغاز شود. قرار است در مرحله نخست افراد آسيب پذير و کساني که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند آن را دريافت کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر