برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ممنوعیت ورود مسافران و تجار عراقی به کشور تا اطلاع ثانوی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ممنوعیت ورود مسافران و تجار عراقی به کشور تا اطلاع ثانوی

باشگاه خبرنگاران/ معاون امنيتي و انتظامي استاندار خوزستان گفت: تردد مسافران و تجار عراقي به کشور از طريق پايانه‌هاي مرزي چذابه و شلمچه تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

ولي الله حياتي معاون امنيتي و انتظامي استاندار خوزستان در حاشيه بازديد از پايانه مرزي چذابه اهواز، گفت: با توجه به شرايط بحراني، وقوع وضعيت قرمز کرونا در استان خوزستان و شيوع کروناي جهش يافته انگليسي ورود مسافران و تجار عراقي به کشور تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

او با بيان اينکه مقرر شده با راه اندازي آزمايشگاه مولکولي در پايانه‌هاي مرزي براي افراد فعال، تجار و بازرگانان ايراني به صورت هر ۷۲ ساعت يکبار تست کرونا انجام شود، افزود: تجار عراقي نيز بايد مورد تست و غربالگري کرونا قرار گيرند، همچنين افراد نظامي به ويژه افراد مستقر در هنگ مرزي بايد هر ۷۲ ساعت تست کرونا دهند تا از سلامت آن‌ها اطمينان حاصل شود.

حياتي با تاکيد بر اينکه عبور از مرز‌هاي خوزستان براي مسافران و تاجران عراقي امکانپذير نيست و بايد از حضور در مرز‌هاي زميني خودداري کنند، اظهار داشت: درصورت بازگشايي مرزها، پس از انجام تست در ايران و در نتيجه منفي شدن جواب آن مي‌توانند وارد کشور شوند.

حميد سيلاوي فرماندار دشت آزادگان در اين بازديد با تاکيد بر لزوم رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي به ويژه بار انداز‌هاي بازارچه مرزي بيان کرد: تمهيدات مورد نياز جهت جلوگيري از ورود ويروس کرونا از طريق مرز چذابه اجرايي شده است، ضمن اينکه از اداره گمرک چذابه دستورات لازم جهت تردد کارگران و تجار مشغول به فعاليت در بارانداز‌ها به شرط همراه داشتن کارت بهداشتي و همچنين انجام تست مکرر کرونا ابلاع شده است.

او ادامه داد: س از راه اندازي آزمايشگاه مولکولي تست کرونا در مرز، همه فعالان موظف به مراجعه و انجام تست هستند، چراکه ادامه فعاليت آن‌ها در مکان مذکور يا جلوگيري از فعاليت آن‌ها منوط به منفي يا مثبت شدن تست کوويد-۱۹ آن‌ها خواهد بود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز، هم اکنون ۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعيت قرمز و ۸ شهرستان در وضعيت نارنجي قرار دارند و با توجه به بررسي‌هاي انجام شده، منشا شيوع ويروس کروناي انگليسي، کشور عراق است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar