راهکار قانونی شکایت از خودروسازان چیست؟
باشگاه خبرنگاران/ براي شکايت از خودروسازان راهکارهاي قانوني وجود دارد که بايد مطابق با آنها عمل کرد.
قانون راهکارهايي را در نظر گرفته تا توسط آن بتوانيم از خودروسازان شکايت کنيم.
مطابق با قانون مصرفکنندگان و آنهايي که از خودروها استفاده ميکنند در صورت هرگونه نارضايتي از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ميتوانند به مراجع قانوني شکايت کنند.
بر اساس آنچه که در قانون آمده است، استفاده کنندگان از خودرو بر اساس اين اصلاحيه آيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرفکنندگان خودرو ميتوانند شکايت خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت استانها ببرند.
بر اساس اين آيين نامه اگر مصرف کننده از نتيجه رسيدگي در وزارت صنعت، معدن و تجارت ناراضي باشد ميتواند به هيئت حل اختلاف خودرويي دبيرخانه آن وزارتخانه مراجعه و دوباره شکايت خود را مطرح کند.
هيئت حل اختلاف خودرويي موظف است در مدت ۲۰ روز از ثبت شکايت به موضوع رسيدگي و رأي خود را صادر کند.