برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نحوه برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نحوه برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان

باشگاه خبرنگاران/  رئيس مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزشي درباره روند برگزاري امتحانات پايان سال دانش‌آموزان باتوجه به شرايط کرونا توضيح داد.

خسرو ساکي رئيس مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزشي در بخش خبري ۲۱ درباره وضعيت برگزاري امتحانات نهايي با اشاره به اينکه براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش شرايط برگزاري امتحانات در ايام شيوع بيماري مشخص شده است، اظهار کرد: بنا بر اين مصوبه در شرايطي که امکان حضور دانش آموزان وجود داشته باشد براساس نظر ستاد کرونا کار حضوري انجام مي شود و در شرايطي که وضعيت ميسر نباشد امتحانات غيرحضوري است.

او ادامه داد: پايه‌هاي نهم و دوازدهم به دليل حساسيت پايه‌هاي تحصيلي در سراسر کشور بدون توجه به رنگ بندي شيوع بيماري امتحانات حضوري است.

ساکي بيان کرد: امتحانات داخلي در شهرهاي نارنجي و قرمز به طور غيرحضوري خواهد بود و فقط براي پايه‌هاي نهم و دوازدهم آزمون حضوري برگزار خواهد شد.

رئيس مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزشي تصريح کرد: از ۲۷ ارديبهشت تا٢۴ خرداد امتحانات نهايي برگزار مي‌شود و امروز برنامه امتحاني به سراسر کشور ارسال شد تا ادارات کل برنامه ريزي و تمهيد مقدمات براي اين کار داشته باشند.

به گفته ساکي مصمم هستيم اگر شرايط کرونايي فروکش کند امتحانات در همين بازه زماني برگزار شود و زمان آن تاخير نداشته باشد.

رئيس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تاکيد کرد: در پايه نهم در شرايطي که وضعيت مناطق استان يکسان باشد، سوالات به صورت استاني بر مبناي وضعيت تعيين شده طرح خواهدشد مثلا متناسب با وضعيت قرمز طراحي مي‌شود که در وضعيت قرمزمشخص شده است چه بخش‌هايي از کتاب‌هاي درسي حذف است و آزمون به طور مدرسه‌اي برگزار خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar