برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خبر خوب هلال احمر درباره خرید واکسن کرونا از چین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خبر خوب هلال احمر درباره خرید واکسن کرونا از چین

ايسنا/ سخنگوي جمعيت هلال‌احمر با بيان اينکه توفيقاتي حاصل شده تا واردات واکسن را از مبداء چين به کشور داشته باشيم، اعلام کرد که در عين حال در صورت ارائه مجوز از سوي وزارت بهداشت، هلال احمر آمادگي انجام واکسيناسيون از طريق مراکز خود را دارد.

محمدحسين قوسيان مقدم با اشاره به وضعيت واردات واکسن کرونا از سوي هلال احمر، گفت: در حال حاضر پيگيري براي واردات واکسن کرونا از سوي جمعيت هلال احمر به شدت در حال جريان است. واردات‌مان از مبداء چين خواهد بود، اما هنوز نمي‌توانيم اعلام کنيم که ميزان واردات چقدر بوده و دقيقا چه زماني وارد کشور مي‌شود.

وي افزود: مسلم اين است که جمعيت هلال احمر دنبال اين است که واکسن را به ميزان قابل توجهي وارد کند. اقدامات لازم انجام شده و توفيقاتي هم در اين زمينه داشته‌ايم تا واردات واکسن را از مبداء چين به کشور داشته باشيم. ميزان و زمان واردات آن را متعاقبا بعد از قطعي شدن اعلام مي‌کنيم. خبرهايمان در اين زمينه خبرهاي خوبي است.

اعلام آمادگي هلال احمر براي اقدام در واکسيناسيون عمومي
سخنگوي جمعيت هلال احمر همچنين درباره امکان تلقيح واکسن کرونا به جمعيت‌هاي هدف از سوي اين جمعيت، گفت: در اين زمينه جمعيت هلال احمر به معاونت درمان وزارت بهداشت درخواست داده است.

بايد توجه کرد که هميشه در کشور کار واکسيناسيون حجاج را جمعيت هلال احمر انجام مي‌دهد. بنابراين در کل کشور اتاق‌هاي واکسيناسيون داريم. بر اين اساس اعلام آمادگي کرديم که در صورتيکه وزارت بهداشت تشخيص دهد، حاضريم بر اساس ليست اعلامي از سوي وزارت بهداشت، به ما واکسن دهند تا در زمينه تلقيح و تزريق آن و انجام واکسيناسيون اقدام کنيم.

البته اين اقدام منوط به مجوز وزارت بهداشت است، اما جمعيت هلال احمر اين آمادگي را در مراکز واکسيناسيون خود دارد، اما واکسن را وزارت بهداشت بايد در اختيار ما قرار دهد. هلال احمر در صورتي که واکسن کرونا را وارد کند، اين واکسن را به وزارت بهداشت تحويل مي دهد.

درخواست براي تزريق واکسن به امدادگران مستقر در مرزها 
وي درباره واکسيناسيون پرسنل جمعيت هلال احمر که در حوزه‌هاي عملياتي يا در زمينه نظارت و کنترل مرزها فعاليت مي‌کنند، گفت: در اين زمينه هم درخواستي به وزارت بهداشت داده‌ايم که بعد از محموله واکسني که اخيرا وارد کشور شد، موافقت اوليه اين اقدام را هم دريافت کرده‌ايم و تعدادي از ليست‌هايمان را هم به وزارت بهداشت ارائه داده‌ايم. درخواست داده‌ايم که واکسيناسيون نيروهاي هلال احمر با اولويت نيروهايي باشد که براي بحث کنترل کرونا در مرزها مستقر هستند، شروع شود.

قوسيان مقدم گفت: حدود ۵۰۰ نفر از امدادگران ما مستقيما در منطقه عملياتي هستند و از آنجايي که شيفت‌هايشان تغيير مي‌کند، ما واکسيناسيون را براي ۱۰۰۰ نفر درخواست داده‌ايم.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره