برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

بازگشایی سامانه ثبت‌نام واکسن برای ۷۵ ساله‌ها؛ احتمالا پایان هفته

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بازگشایی سامانه ثبت‌نام واکسن برای ۷۵ ساله‌ها؛ احتمالا پایان هفته

ايسنا/ رئيس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت توضيحاتي درباره نحوه فراخوان واکسيناسيون براي سالمندان ۷۵ سال به بالا توضيح داد و گفت: تا آخر هفته افراد داراي پرونده الکترونيک سلامت واکسينه مي‌شوند و احتمالا پايان هفته براي جاماندگان، سامانه ثبت نام بازگشايي خواهد شد.

دکتر جعفرصادق تبريزي ضمن اشاره به آغاز واکسيناسيون سالمندان ۷۵ سال به بالا از ديروز، درباره نحوه ثبت نام سالمندان در سامانه salamat.gov.ir گفت: تنها کافي است سالمندان وارد به سامانه شده و کد ملي و شماره تماس خود را ثبت کنند. شماره تلفن اعلام شده بايد به گونه‌اي باشد که ما بتوانيم با آن تماس برقرار کنيم ( تلفن يا پيامک) و الزاما نيازي نيست خط تلفن به نام خود سالمند باشد.

وي درخصوص زمان بروز رساني سامانه براي ثبت نام افراد ۷۵ سال به بالا، تصريح کرد: پس از اينکه پيامک براي کساني که ليست آنها را داريم ارسال شد و براي واکسن فراخوان شدند و آمدند، آن وقت سامانه براي ثبت نام مابقي کساني که در ليست نبودند آغاز مي‌شود. يعني فعلا تنها افراد بالاي ۸۰ سال مي‌توانند ثبت نام کنند و احتمالا از آخر اين هفته ۷۵ سال به بالا هم بتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

تبريزي ادامه داد: تا ديشب ۶۷ هزارنفر از طريق سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کردند که تزريق واکسن براي  حدود ۲۷ هزار نفر از آنها انجام شد، حدود ۱۴۹۰۰ نفر نوبت دهي شدند و پيامک برايشان ارسال شده است. بالاي ۵۰ درصد ( ۳۴ هزار نفر) کساني که در سامانه ثبت نام کردند از تهران بزرگ هستند. جمعيت سالمندان بالاي ۸۰ سال کشور حدود يک ميليون و ۱۶۰ نفر است و از اين تعداد تا ديروز حدود ۷۵۰ هزار نفر يا ۶۵ درصد واجدين شرايط را واکسينه کرديم که درصد و پوشش خوبي است و اميدواريم اين ميزان پوشش به بالاتر از ۷۰ يا ۷۵ درصد برسد.

وي با اشاره به آغاز واکسيناسيون افراد ۷۵ سال به بالا از ديروز، اظهار کرد: جمعيت اين گروه سني ( ۷۵ تا ۷۹ سال) در کشور حدودا ۹۳۰ هزار نفر هستند و امروز صبح اول وقت آمار را بررسي کردم و حدود ۱۳۰ هزارنفر فرد ۷۵ سال به بالا واکسن دريافت کردند. ان شاءلله تا آخر هفته افراد داراي پرونده الکترونيک واکسينه مي‌شوند و احتمالا آخر هفته براي جامانده‌ها سامانه بازگشايي خواهد شد.

وي در ادامه تاکيد کرد: مراکز ما محدوديت تعداد تزريق روزانه ندارند؛ البته چون هنوز واکسن به تعداد کافي به دستمان نرسيده بود مقداري با احتياط حرکت مي‌کرديم ولي امروز صبح حدود يک ميليون واکسن و امشب هم ۱.۵ واکسن دريافت مي‌کنيم و به اين طريق واکسيناسيون را انجام مي‌دهيم. مجددا چهارشنبه اين هفته و هفته آينده هم حدود ۳ ميليون واکسن به دستمان مي‌رسد که گروه‌هاي سني بعد را هم پوشش مي‌دهد.

وي در خاتمه افزود: تاکنون سامانه salamat.gov.ir هيچ مشکلي نداشته است و به کار خود ادامه مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar