برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین وضعیت محدودیت سفرهای خارجی در دوران کرونا اعلام شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آخرین وضعیت محدودیت سفرهای خارجی در دوران کرونا اعلام شد

ايرنا/ سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري گفت: محدوديت سفر به ۴۲ کشور به علت شيوع کرونا بدون تغيير برقرار بوده و سفر به عراق نيز با رعايت پروتکل‌هاي ويژه در حال انجام است.

«محمد حسن ذيبخش» روز دوشنبه در خصوص آخرين وضعيت و شرايط سفرهاي خارجي افزود: محدوديت پروازهاي خارجي بدون تغيير هنوز ادامه دارد.

وي گفت: فقط کشور انگليس از فهرست محدوديت ها خارج شده است و پروازها به اين انگلستان برقرارشد.  پروازها به عراق نيز به ضرورت و با رعايت پروتکل هاي ويژه در حال انجام است.

به گفته ذيبخش به دليل شيوع کرونا تغييري در وضعيت سفر به کشورهاي پرخطر و ويژه به وجود نيامده است.

سخنگوي سازمان هواپيمايي توضيم داد: اکنون سفر به هند، پاکستان، فرانسه، بوتسوانا، برزيل، جمهوري چک، عراق، استوني، ايرلند، لسوتو، مالاوي، موزامبيک، اسلواکي، آفريقاي جنوبي و زامبيا به عنوان کشورهاي داراي شرايط ويژه ممنوع است.

وي گفت: براي اين کشورها ممنوعيت پذيرش مسافر چه با پرواز مستقيم چه غيرمستقيم داريم که استثنائي براي ديپلمات‌ها و نمايندگان سازمان‌هاي بين‌المللي با رعايت شرايط و پروتکل‌هاي کرونا قائل هستيم.

ذيبخش گفت: فهرست ۲۷ کشور نيز که به عنوان کشورهاي پرخطر با شرايط خاص مسافر پذيرش مي شود شامل آلباني، آندورا، بحرين، بوليوي، بوسني و هرزگوين، کلمبيا، مصر، استوني،  اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتوني، لبنان، مالت، مولداوي، مونته نگرو، مقدونيه، فلسطين، سنت لوسيا، ‌صربستان، سيشل، اسلوني، سوئد، سوريه، تانزانيا و امارات متحده عربي اعلام مي شود. سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري اظهار داشت: کشورهاي پرخطر که با بروز بالاي بيماري شناخته شده‌اند، داراي شرايط عدم منع تردد با الزام ارائه تست PCR منفي با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدأ‌ و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور براي مسافران بالاي ۸ سال هستند.

اگرچه پرواز مستقيمي به برخي از کشورهاي نامبرده وجود ندارد اما ستاد کرونا با اين استدلال که مسافر از طريق پرواز کانکشن در مسيرهاي ذکر شده جابجا و وارد ايران شود، نام برخي کشورها را که ايران پرواز مستقيمي به آن ندارد در فهرست کشورهاي ممنوع و پرخطر آورده است.

يبخش افزود: همه اتباع ايراني و خارجي که قصد سفر به ايران را دارند، ملزم به ارائه گواهي تست مولکولي(RT-PCR) منفي از نظر کوويد ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمايشگاه‌هاي مورد تاييد وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگليسي يا مورد تاييد کنسولگري پيش از سوار شدن به هواپيما در فرودگاه مبدا هستند.

سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: مسافران بايد فرم خوداظهاري عدم ابتلا به کوويد۱۹ را در فرودگاه مبدا قبل از صدور کارت پرواز تکميل و به نماينده شرکت هواپيمايي ارائه کنند و همچنين فرم تعهد مسافر را در طول پرواز تکميل و در فرودگاه مقصد به نماينده وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه تحويل دهند.

به گزارش ايرنا، منع و محدوديت سفرهاي خارجي با توجه به وضعيت کرونايي کشورهاي مقصد با تصميم ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ آن از سوي سازمان هواپيمايي انجام مي‌شود. اکنون پروازهاي انگليس به دليل عادي شدن شرايط در اين کشور برقرار است، اما سفر به هند و پاکستان ممنوع و بليت فروشي در اين مسيرها نيز غيرقانوني اعلام شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar