برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مصونیت نسبی ۱۰ ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مصونیت نسبی ۱۰ ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا

تسنيم/ طبق مطالعه جديد دانشمندان انگليسي, ابتلاي مجدد افراد به ويروس کرونا تا ۱۰ ماه پس از بهبودي، بسيار کم است.

بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کالج لندن (UCL) احتمال ابتلاي مجدد افرادي که به ويروس کرونا مبتلا شده بودند تا 10 ماه بعد کاهش مي‌يابد.

پايگاه خبري "رويترز" در اين باره نوشت اين مطالعه که در روز پنجشنبه در نشريه "The Lancet Healthy Longevity" منتشر شد، نشان داد که ساکنان خانه‌هاي سالمندان که قبلاً به کوويد19 مبتلا شده بودند, تقريباً 85 درصد کمتر از افرادي که مبتلا نشده در معرض ابتلا هستند.

طبق گفته محققان انگليسي براي کارمندان اين خانه‌هاي مراقبتي نيز تا 60 درصد احتمال ابتلاي مجدد کاهش يافته است.

"ماريا کروتيکوف"، محقق ارشد اين مطالعه از موسسه "انفورماتيک بهداشت UCL" گفت: «اين واقعا خبر خوبي است که اثرات به جا مانده در اين دوره از عفونت مجدد محافظت مي‌کند؛ به نظر مي‌رسد خطر آلوده شدن براي بار دوم بسيار کم است.»

در اين مطالعه 682 نفر از ساکنان خانه‌هاي سالمندان با متوسط ​​سن 86 سال و 1429 کارمند شرکت کردند؛ آزمايشات انجام شده در ماه ژوئن و ژوئيه سال گذشته نشان داد که حدود يک‌سوم افراد از نظر وجود آنتي بادي ويروس کرونا مثبت بودند.

اين در حالي است که "الکساندر ادواردز"، دانشيار "فن‌آوري زيست پزشکي" در دانشگاه "ريدينگ" که در اين مطالعه مشارکت نداشت، گفت: «هنوز در مورد ميزان و مدت زمان محافظت به دنبال ابتلا به ويروس کرونا قطعيتي وجود ندارد.»

دانشمندان اين تحقيق قصد دارند در مطالعه‌ي جداگانه‌اي اثر واکسن‌هاي کرونا را مورد بررسي قرار دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره