برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چه کسانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چه کسانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؟

باشگاه خبرنگاران/دبير کانون انجمن‌هاي صنفي کارگران گفت:کارگراني که سابقه کار آن‌ها کمتر است متقاضي دريافت بيمه بيکاري نشوند و نگاه پس اندازي به آن داشته باشند.
 
هادي ابوي دبير کانون انجمن‌هاي صنفي کارگران درباره شرايط دريافت بيمه بيکاري اظهار کرد: مطابق قانون هر کارگري طبق جدول کارانه‌اي که دارد مي‌تواند در ازاي کاري که انجام داده است يک مدت زماني را از بيمه بيکاري استفاده کند که باتوجه به سابقه کار کارگر تا شصت ماه يعني ۵۰ سال را هم شامل مي‌شود.

وي ادامه داد: بيمه بيکاري شرايط و قوانيني دارد که بعضي از آن‌ها آيين‌نامه‌اي بوده و خيلي قانوني نيست و موجب اعتراض فعالان حوزه کارگري است که البته برخي از آن‌ها مرتفع شده است.
وي افزود: در قوانين گذشته بايد يک‌سال از فعاليت کاري کارگر مي‌گذشت تا مشمول بيمه بيکاري شود که فعالان کارگري بر اين عقيده هستند که کارفرما‌ها قرارداد سه يا شش ماهه عقد مي‌کنند و تکليف کارگر بعد از پايان قرارداد مشخص نيست يا الزام به عقد قرار داد دارند که تعريفي از قرارداد موقت است و مورد اعتراض کارگران که خوشبختانه با پيگيري‌هاي مستمر برخي از اين قوانين تغيير کردند.

وي تصريح کرد: کارگر در محلي که مشغول به کار است به محض اينکه داراي سابقه‌اي مي‌شود حداقل شش ماه يا بيشتر و درصورت سابقه پرداخت بيمه، مشمول دريافت بيمه بيکار خواهد شد منتهي نسبت به ايامي که پرداخت کرده است.
دبير کانون انجمن‌هاي صنفي کارگران گفت: اين امر مهم است تا کارگران که سابقه کار آن‌ها کمتر است متقاضي دريافت بيمه بيکاري نشوند و نگاه پس اندازي به آن داشته باشند و آن را براي روز مبادا نگهدارند مانند کرونا يا زماني که سابقه کارشان بيش از بيست سال شده است.

وي خاطرنشان کرد: تغيير شغل مداوم و استفاده از بيمه بيکاري سبب مي‌شود تا کارگر مهارت لازم در آن حوزه را از دست دهد و صندوق بيمه بيکاري هم دچار بحران شود البته که قانون صندوق را موظف به پرداخت کرده است، اما داشتن نگاه پس اندازي به آن نشان داده است که در سنين بالاتر يا مواقع بحراني اين بيمه بيشتر به درد کارگر مي‌آيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره