برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

درخواست ۱۲ کشور برای خرید واکسن ایرانی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
درخواست ۱۲ کشور برای خرید واکسن ایرانی

تسنيم/ مدير پروژه توليد واکسن «کوو ايران برکت» با بيان اينکه در فاز دوم خون افرادي که به آن‌ها واکسن تزريق شده بود، به‌ميزان ۹۳.۵درصد قدرت خنثي‌کردن ويروس کرونا را دارد، از درخواست ۱۲ کشور براي خريد اين واکسن کرونا خبر داد.

حسن جليلي درباره واکسن «کوو ايران برکت» اظهار داشت: نتايج فاز يک اين واکسن نشان داد ايمن است و نتايج فاز دوم در سنين 18 تا 75 سال نشان داد که سرم خون افرادي که به آن‌ها واکسن تزريق شده بود، به ميزان 93.5 درصد قدرت خنثي کردن ويروس کرونا را دارد و بنابراين ايمني‌زايي اين واکسن نيز در سطح بسيار خوبي است و ميزان اثربخشي واکسن برکت پس از پايان فاز سوم مشخص مي‌شود.

جليلي گفت: واکسن «کوو ايران برکت» را روي واريانت انگليسي تست کرديم که نشان داد اين واکسن روي ويروس جهش يافته انگليسي نيز مؤثر است.

برکت به زودي در سبد واکسيناسيون کشور قرار مي‌گيرد

مدير پروژه توليد واکسن «کوو ايران برکت» افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با توجه به داده‌هاي حاصل از فاز 1 و 2 مجوز مصرف اورژانسي داوطلبانه را به اين واکسن کرونا داده است بنابراين اين واکسن به زودي در سبد واکسيناسيون کشور قرار خواهد گرفت.

درخواست يک کشور اروپايي براي خريد واکسن کوو ايران برکت  

جليلي ادامه داد: تاکنون 12 کشور جهان از جمله کشورهاي آسيايي، آمريکاي جنوبي و يک کشور اروپايي از ما درخواست کرده‌اند به آن‌ها واکسن صادر کنيم اما سياست صادرات واکسن برکت را وزارت بهداشت ترسيم مي‌کند و ما مطيع سياست اين وزارتخانه در زمينه صادرات هستيم.

نتايج واکسن برکت به سازمان جهاني بهداشت ارائه مي‌شود

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا نتايج واکسن کوو ايران برکت به سازمان جهاني بهداشت ارائه مي‌شود تصريح کرد: ما در حال آماده سازي مدارک و مستندات موردنياز براي سازمان جهاني بهداشت نيز هستيم اما مدارک نهايي وقتي ارسال خواهد شد که داده‌هاي فاز سوم مطالعه باليني ما تکميل شود بنابراين در حال حاضر ما داده‌هاي فاز يک و دو را مطابق درخواست سازمان جهاني بهداشت تنظيم مي‌کنيم و به محض اين‌که فاز سوم به طور کامل به پايان رسيد اين نتايج را به سازمان جهاني بهداشت ارائه خواهيم کرد.

گفتني است در حال حاضر واکسن کوو ايران برکت در فاز سوم کارآزمايي باليني قرار دارد و تمام 20 هزار داوطلب اين فاز، حداقل يک دوز واکسن را دريافت کرده‌اند و پس از بررسي اين واکسن ايراني کرونا در کميته باليني و اخلاق، وزارت بهداشت مجوز مصرف اورژانسي اين واکسن کرونا را صادر کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar