برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

درخواست زالی: تولید واکسن داخلی نیاز کشور را رفع نمی‌کند؛ واکسن وارد کنید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
درخواست زالی: تولید واکسن داخلی نیاز کشور را رفع نمی‌کند؛ واکسن وارد کنید

باشگاه خبرنگاران/ زالي گفت: نياز کشور ما را توليد واکسن‌هاي داخلي رفع نمي‌کند و نياز به واردات واکسن است.

عليرضا زالي فرمانده ستاد عمليات مقابله با ويروس کرونا استان تهران گفت: در طول دو هفته گذشته‌اي که پشت سر گذاشتيم تعداد مراجعين سرپايي در تهران۲۴.۴ درصد افزايش داشته و تهران در حال تجربه موج پنجم کرونا است.

وي در ادامه گفت: تعداد کل مراجعين اعم از بيماران بستري شده و سرپايي ۲۰درصد افزايش داشته و تعداد بيماران بستري شده در بخش‌هاي عادي در طول دو هفته اخير حدود ۱۴درصد افزايش داشته و تعداد کساني که در بخش ويژه بستري شدند ۸.۸درصد و در هفته جاري حدود ۱۳.۵درصد ميزان مرگ ومير افزايش داشته است.

زالي درباره اعمال محدوديت‌ها در تهران گفت: باتوجه به اعمال محدوديت‌ها در استان تهران با ابلاغيه‌ي استاندار تهران که در ظهر شنبه هفته جاري صورت گرفت همه عزيزان موظف به رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي هستند.

وي افزود:نکته قابل توجه اين است که با توجه به اينکه در تهران نسبت به هفته اخير ۷۶درصد رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي را داشتيم، اما سوال اين است که ما چرا داريم پيک پنجم را تجربه مي‌کنيم؟ طبيعتا تشکيل شکل‌هاي جديد ويروس ميتواند پاسخي براين سوال باشد.

وي افزود: مسئله اصلي ما در برابر کرونا، واکسيناسيون است و هرچه با تعلل بيشتر صورت بگيرد ما شاهد مرگ و مير بيشتر خواهيم بود و درصد ناچيز واکسيناسيون کنترل بيماري را نيز براي ما سخت کرده است. در کشورهاي همسايه ما، مقدار واکسيناسيون به عدد قابل توجهي رسيده و ما در منطقه تنها مانده ايم و بايد دغدغه اصلي ما توليد واکسن باشد.

زالي در ادامه گفت: ما در همين سه هفته اخير با واکسيناسيون رنج سني بالاي ۷۰ سال کاهش مرگ و مير در اين سن را داشتيم و به نظر من استراتژي ورود واکسن را داشته باشيم، چون که نياز کشور ما را توليد واکسن‌هاي داخلي رفع نمي‌کند و نياز به واردات واکسن است. من احساسم اين است که همه ظرفيت‌هاي فراسازماني کشور در توليد واکسن بسيج نشده است.

وي افزود: مسئله واکسن گريزي سوش دلتا هم در ابن ميان وجود دارد، سوش دلتا واکسن گريز و مقاوم است و کساني که دو دوز واکسن زده باشند نسبت به سوش دلتا مقاوم‌تر هستند .

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar