برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعطیلی سراسری پیشنهاد وزارت بهداشت برای کنترل کرونای دلتا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تعطیلی سراسری پیشنهاد وزارت بهداشت برای کنترل کرونای دلتا

باشگاه خبرنگاران/ سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا به بيان توضيحاتي درباره ميزان شيوع ويروس کرونا در کشور پرداخت.
 
عليرضا رئيسي سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا در گفت وگوي ويژه خبري اظهار کرد: کسي که بيمار شده است يکي از ما بيماري را به او منتقل کرده‌ايم و براي تعطيلي اصناف بايد از قبل اعلام کنيم چرا که ممکن است ماده فاسد شدني در يک واحد صنفي وجود داشته باشد.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا بيان کرد: وقتي رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي به زير ۴٠ درصد رسيده است يعني در عمل توصيه‌هاي بهداشتي رعايت نمي‌شود، رستوران مهمترين مکان انتقال ويروس است، اما همچنان مردم به رستوران مي‌روند و يکسال بوده که مي‌گوييم سفر عامل انتقال بيماري است ولي برخي هميشه قوانين را ميشکنند و با اين افراد بايد با سخت‌ترين شکل ممکن برخورد شود.

رئيسي اظهار کرد: ما منع تردد بين شهري مي‌گذاريم و برخي به بهانه‌هايي مانند بيماري مي‌روند و مجوز تردد مي‌گيرند و همين عدم رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي باعث شده است که بيمارستان‌ها پُر شوند و بايد دانست که ويروس دلتا به شدت عامل افزايش موارد ابتلا در آمريکا و اسپانيا و بسياري کشور‌ها شده است و در اين کشور‌ها به دليل درصد بالاي واکسيناسيون نسبت به ما ميزان مرگ و مير پايين‌تر است.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا گفت: بيش از ٣٠ درصد ۶٠ سال به بالا ثبت نام و براي واکسيناسيون مراجعه نکرده‌اند و اگر به بيمارستان‌ها مراجعه کنيد مي‌بينيد که از ١٠٠ بيمار بستري ١٠ مورد واکسن زده اند و از اين ١٠ نفر ٧ نفر يک دوز واکسن زده اند و درخواست داريم مردم بعد از اعلام اولويت واکسيناسيون مراجعه کنند و در برخي استان‌ها ۴٠ درصد يک گروه سني براي تزريق واکسن مراجعه کرده‌اند.

رئيسي ادامه داد: تعطيلي سراسري گسترده سفت و سخت با رعايت دقيق شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در شرايط کنوني به نظر ما تنها راه کنترل و مقابله با کروناي دلتاست و اين از منظر کارشناسي پيشنهاد وزارت بهداشت محسوب مي‌شود.

رئيسي بيان کرد: طرح شهيد سليماني همچنان ادامه دارد و بيماريابي و واکسيناسيون در قالب اين طرح ادامه دارد و همچنان تست‌هاي رپيد از بيماران گرفته مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره