برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نحوه استعلام چک‌های جدید صیادی مشخص شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نحوه استعلام چک‌های جدید صیادی مشخص شد

باشگاه خبرنگاران/سخنگوي اجراي قانون چک گفت: امکان استعلام سريع چک‌هاي بنفش صيادي جديد از طريق اقلام اطلاعاتي فراهم شد.
 
آمنه نادعلي زاده سخنگوي اجراي قانون چک گفت: دارندگان چک‌هاي جديد ملزم هستند اطلاعات مربوط به چک را در سامانه صياد ثبت کنند و چک را تحويل گيرنده بدهند.
نادعلي زاده افزود: گيرنده چک نيز بايد چک دريافتي را استعلام کند و با امکاني که فراهم شده افراد مي‌توانند با مراجعه به وب سايت بانک مرکزي اين استعلام را انجام دهند.
او ادامه داد: دريافت کننده چک مي‌تواند در زمان مبادله چک و دريافت آن با استفاده از اين خدمت و وارد کردن مبلغ، تاريخ چک، کد ملي و شناسه صيادي براي استعلام چک اقدام و اطمينان حاصل کند که که اين چک به نفع گيرنده ثبت شده است.
او افزود: گيرنده چک بعد از اطمينان خاطر از ثبت چک مي‌تواند تائيد چک را بعدا در سامانه صياد انجام دهد.

نادعلي زاده گفت: اين خدمت بيشتر مورد استفاده شرکت‌هاي پخش و بازارياب‌ها و افرادي است که در طي روز تعداد زيادي چک را دريافت مي‌کنند.
او اظهار کرد: اين سرويس در واقع استعلام فوري و سريع است که در لحظه مبادله چک انجام مي‌شود و براي اطمينان از اين است که صادرکننده ثبت چک را انجام داده است.

سخنگوي اجراي قانون چک گفت: براي استفاده از اين خدمت افراد بايد به وب سايت بانک مرکزي مراجعه کنند و در بخش قانون جديد چک و قسمت استعلام چک با وارد کردن اقلام اطلاعاتي استعلام را دريافت کنند.

وي افزود: اين خدمت به زودي از طريق پيامک و نرم‌افزار‌هاي تلفن همراه و درگاه‌هاي بانکي نيز در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره