برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی مشمول قانون ایثارگران

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی مشمول قانون ایثارگران

باشگاه خبرنگاران/ خراساني از تبديل وضعيت استخدامي کارکنان شرکتي دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالي، پژوهشي و فناوري به ايثارگران خبر داد.

اباصلت خراساني مديرکل منابع انساني و پشتيباني وزارت علوم گفت: در راستاي اجراي بند "د " تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و دستورالعمل اجرايي آن، در خصوص تبديل وضعيت استخدامي کارکنان شرکتي مشمولين ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران و تکليف مؤسسات براي اجرا و تحقق اين امر، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، پ‌ژوهشي و فناوري بايد با در نظر گرفتن شرايط و مقررات مربوطه، موضوع مذکور را به انجام برسانند.

وي افزود: نيرو‌هاي شرکتي اشاره شده در ماده "۱ " اين دستورالعمل؛ شامل نيرو‌هايي مي‌شود که از سوي شرکت‌هاي تأمين نيروي انساني و حجمي واجد شرايط و طرف قرارداد با مؤسسه، به‌کارگيري شده و به صورت تمام وقت در فعاليت‌هاي جاري مربوط به مؤسسه انجام وظيفه مي‌نمايند و حق بيمه آن‌ها توسط شرکت‌هاي طرف قرارداد با مؤسسه پرداخت شده باشد.

وي همچنين با اشاره به ۵ شرطي اصلي و لازم در اين خصوص ادامه داد: کارکنان شرکتي مشمول، مي‌بايست داراي قرارداد با شرکت خدمات پيمانکاري باشند؛ قرارداد آن‌ها تمام وقت، عهده دار وظايف جاري مؤسسه، داراي فعاليت مستمر با مؤسسه (از سال ۱۳۹۹ بدون وقفه تاکنون) باشند و همچنين بيمه آن‌ها توسط شرکت خدمات پيمانکاري به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت شده باشد.

مديرکل منابع انساني و پشتيباني وزارت علوم همچنين تاکيد کرد: بر اساس بخشنامه شماره ۱۸۸۴۸۷ تاريخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ سازمان برنامه و بودجه کشور، تاييديه تأمين اعتبار براي کارکنان شرکتي در سقف اعتبارات مصوب آن مؤسسه، بر عهده بالاترين مقام هر مؤسسه بوده و بايد پس از صدور تاييديه تأمين اعتبار و ذکر رديف و محل بودجه در نظر گرفته شده، تصوير نامه مربوطه به انضمام ساير مدارک و مستندات در سامانه کارمند ايران (استخدام و بکارگيري نيروي انساني) بارگذاري شود.

خراساني خاطرنشان کرد: تبديل وضعيت استخدامي براي تمامي مشمولين، مشروط به تاييديه هسته گزينش به صورت رسمي قطعي و تاريخ اجراي احکام رسمي صادره براي مشمولين اين قانون، از تاريخ ۰۱/‌۰۱/‌۱۴۰۰‬ خواهد بود.

وي يادآور شد: رعايت شرط سني تعيين شده در ماده ۴۲ قانون مديريت خدمات کشوري براي کارکنان شرکتي (خواهر و برادر شهيد، فرزند و همسر رزمنده) الزامي است، اما ساير ايثارگران از رعايت شرط سني معاف هستند.

اين مقام مسئول در خصوص فعاليت جاري مؤسسه نيز توضيح داد: به فعاليت‌هايي که جز وظايف قانوني دستگاه اعم از ستادي و پشتيباني بوده و به تأييد بالاترين مقام هر مؤسسه برسد و فرد شرکتي به صورت مستمر در فعاليت‌هاي جاري دستگاه انجام وظيفه نمايد، فعاليت جاري مؤسسه اطلاق مي‌شود.

خراساني گفت: مسئولان منابع انساني دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي، پژوهشي و فناوري مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر و رفع ابهامات احتمالي به سايت اداره کل منابع انساني _اداره استخدام و بازنشستگي وزارت علوم مراجعه کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar