برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تحویل ۷۰۰ هزار دوز واکسن پاستوکووک به وزارت بهداشت تا آخر شهریور

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تحویل ۷۰۰ هزار دوز واکسن پاستوکووک به وزارت بهداشت تا آخر شهریور

باشگاه خبرنگاران/ بيگلري گفت: آخر شهريور حدود ۷۰۰ هزار تا يک ميليون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحويل خواهيم داد.

عليرضا بيگلري، رئيس انستيتو پاستور ايران در ارتباط با گزارش‌هايي مبني بر تزريق واکسن سوبرانا پلاس در نوبت دوم و وعده‌ي تزريق دز سوم اظهار کرد: به طور کلي اغلب واکسن‌هاي پروتئيني مانند پاستوکووک سه دوزه طراحي شده‌اند يعني دوز يادآور هم دارند.

او افزود: طبق روال دو دوز واکسن پاستوکووک و يک دوز واکسن سوبراناپلاس تزريق مي‌شود. در برخي شهر‌ها در کشور در قالب کارآزمايي باليني دو دوز را با سه دوز مقايسه کرديم و ديديم که در مقابل واريانت‌هاي جهش يافته سه دوز به‌طور چشمگيري بهتر عمل مي‌کند. همانطور که مي‌دانيد امروزه  در مورد ساير واکسن‌ها از جمله فايزر هم تزريق نوبت سوم توصيه مي‌شود.

بيگلري بيان کرد: فاصله تزريق نوبت سوم واکسن پاستور يک تا دو ماه بعد از تزريق دوم است. پاستوکووک درحال حاضر به مرحله تزريق عمومي رسيده و سه دوز تزريق مي‌شود. البته در مطالعاتي که هم در ايران و هم در کوبا انجام شده، مشخص شده که در سنين زير ۱۸ سال تزريق دو دوز کافي خواهد بود، ولي براي بزرگسالان، به ويژه در مقابل واريانت‌هاي واکسن گريز مانند دلتا بهتر است سه دوز تزريق شود.

رئيس انستيتو پاستور ايران  افزود: در ماه گذشته در هشت دانشگاه علوم پزشکي کشور، واکسن پاستوکووک براي استفاده اضطراري توزيع و تزريق شده است. آخر شهريور هم حدود ۷۰۰ هزار تا يک ميليون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحويل خواهيم داد که شامل دوز يادآور هم خواهد بود.

بيگلري گفت: از اوايل پاييز توليد انبوه صنعتي با ظرفيت اسمي ۳ ميليون دوز در ماه را خواهيم داشت که با توجه به مطالعه کارآيي اين واکسن در رده‌هاي سني سه تا هشتاد سال و نيز اثبات اثربخشي تک دوز يادآور آن در ايجاد مصونيت مطلوب در بيماران بهبود يافته قبلي، اميدواريم با کسب مجوز‌هاي لازم در کنار توسعه خطوط توليد، امکان تامين مقادير بيشتري از اين واکسن براي گروه زيادي از اقشار جامعه ميسر شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره