گلایه بنیاد امور بیماریهای‌های خاص به وزیر بهداشت

منبع
بروزرسانی
گلایه بنیاد امور بیماریهای‌های خاص به وزیر بهداشت
بنياد امور بيماريهاي خاص طي نامه‌اي به وزير بهداشت نسبت به کمبود داروهاي تزريقي بيماران تالاسمي گله کرد. به گزارش فارس، فريبا لاهوتي،قائم مقام بنياد امور بيماريهاي خاص طي نامه‌اي به وزير بهداشت نوشت: نظر به مشکلات دارويي که در کشور به وجود آمده است، اين بنياد جلسه‌اي را با شرکت‌هاي توليد کننده و وارد کننده دارو در رابطه با بيماران تالاسمي برگزار کرد. وي افزود: در اين جلسه برخي شرکت‌هاي دارويي اظهار داشتند که براي توليد قرص‌هاي خوراکي مشکلي ندارند و تا يک سال آينده امکان توليد و تامين دارو را دارند اما براي داروهاي تزريقي به دليل عدم تأمين مواد پايه براي توليد يا واردات دارو و با توجه به مسائلي که براي تخصيص ارز در اين خصوص دارند با مشکلاتي مواجه هستند. لاهوتي به وزير بهداشت گفت: همان گونه که مستحضريد حدود 40 درصد بيماران تالاسمي کشور از داروهاي خوراکي استفاده مي‌کنند که آن هم بايد با داروي تزريق همراه شود و 70درصد بقيه بيماران از داروهاي تزريق استفاده مي‌کنند. وي درخواست کرد: قبل از آنکه مشکل جدي براي تأمين داروي اين قشر از بيماران پيش آيد و بيماران را با خطر مرگ مواجه کند ترتيبي اتخاذ کنيد که با پيگيري‌هاي جدي آن وزارتخانه گشايشي در خصوص تامين داروهاي بيماران تالاسمي فراهم شود.