logo

گزارش فیفا از شگفتی‌سازان انتخابی جام جهانی در قاره آسیا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گزارش فیفا از شگفتی‌سازان انتخابی جام جهانی در قاره آسیا

ایسنا/سایت فیفا در گزارشی به تیم‌های شگفتی‌ساز انتخابی جام جهانی در قاره آسیا پرداخت.

کره شمالی، کویت، قرقیزستان و فلسطین شگفتی‌سازان انتخابی جام جهانی در قاره آسیا بودند که توانستند به دور سوم راه پیدا کنند.
با پایان یافتن دور دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶، اکنون ۱۸ تیم د ر دور سوم با هم رقابت خواهند کرد تا ۶ تیم راه یافته در وهله نخست به جام جهانی مشخص شوند.
کره شمالی
کره شمالی که از سال ۲۰۱۰ نتوانسته به جام جهانی صعود کند، همه را با عملکرد قدرتمندش در این دوره غافلگیر کرده و انسجام و روحیه جنگندگی واقعی را به نمایش گذاشته است. این تیم با پیروزی مقابل سوریه و میانمار توانست بعد از ژاپن به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود.
فلسطین
صعود تاریخی به دور سوم نشانه پیشرفت قابل توجهی است که فوتبال فلسطین در دوران مربیگری مکرم دابوب تونسی داشته است. علی‌رغم تمام چالش‌هایی که تیم با آن روبرو بود، آنها عملکرد بسیار خوبی داشتند تا مقام دوم گروه خود را کسب کنند.
کویت
اگرچه کویت تاریخ قابل احترامی در فوتبال دارد اما نتایج و عملکرد آنها در سال‌های اخیر ناامیدکننده بود. این تیم به رتبه ۱۳۹ رده‌بندی جهانی سقوط کرد و نتوانست به جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند. با این حال در آخرین بازی‌های مقدماتی کویتی‌ها عزم واقعی خود را برای بازگشت به دوران خوب گذشته نشان دادند.
قرقیزستان
قرقیزستان پس از اینکه در گروه خود با ۱۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و تنها در یک بازی شکست خورد، به دور سوم راه یافت. آنها همچنین عمان را در خانه شکست دادند و در مسقط با این تیم به تساوی رسیدند.
قرعه‌کشی مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا ۷ تیر در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار خواهد شد. بازی‌های این مرحله نیز از ۱۵ شهریور در ۳ گروه ۶ تیمی آغاز خواهد شد.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیاست.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره