نماد آخرین خبر

زنده با یورو 2024؛ سلام آقای کریستیانو رونالدو!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده با یورو 2024؛ سلام آقای کریستیانو رونالدو!

ورزش 3/جام ملت‌های اروپا را در این ستون روزانه دنبال کنید. در پست زنده زیر شما را از آخرین تحولات هر 24 تیم حاضر در آلمان مطلع خواهیم کرد.
یورو 2024 اوج می‌گیرد. دیروز، شکست بلژیک و پیروزی درخشان رومانی و مصدومیت کیلین امباپه توجهات بیشتری را به سمت این تورنمنت زیبا کشاند. بازیهای دراماتیک‌تر، درگیری‌ها، تصمیمات نادرست و درخشش ستاره‌های جدید و شگفتی تیم‌های کم اسم و رسم، به تورنمنت جان مضاعفی خواهد بخشید. 
این ستون روزانه، تلاش می‌کند روایت متفاوت و بانمک‌تری از یورو باشد. همراه ما باشید و کامنت هم بگذارید!
برنامه بازی‌های امروز (دو بازی): 
ترکیه - گرجستان (19:30) 
پرتغال - جمهوری چک (22:30)
پوشش زنده خبری:
یک سوپرگل استثنایی از آردا گولر. هنرنمایی بی‌بدیل پدیده ترکیه‌ای رئال مادرید. آردا توپ‌ربایی کای آیهان رو دید، توپ رو با زانو مهار کرد، ‏چرخید، در عرض حرکت کرد و از پشت محوطه جریمه با شوتی زیبا و ‏استثنایی، درحالیکه توپ در هوا انحنایی زیبا پیدا کرده بود گوشه ‏بالای دروازه گرجستان رو هدف گرفت و سکوهای قرمز رنگ سیگنال ‏ایدوناپارک را از خوشحالی منفجر کرد. ‏جایزه بهترین گل جام رو برای آردا کنار بگذارید. 

فاکوندو تلو، داور آرژانتینی بازی ترکیه و گرجستان تنها داور غیر اروپایی است که امسال در یورو 2024 سوت می‌زنه. 

شادی زایدالوصف گرجستانی‌ها از اولین گل تاریخ این کشور در یورو.

* گئورگی گولیسانی اولین بازی تاریخ گرجستان در یورو رو روی نیمکت شروع می‌کنه و باید دید در جریان مسابقه با دستور ویلی سانیول روانه میدان می‌شه

ترکیب گرجستان: گئورگی مارمارداشویلی، لاشا دوالی، گورام کاشیا، ‏سولومون کورکولیا، هئوری تسیتایشویلی، آنزور مکوابیشویلی، گئورگی ‏کوچوراشویلی، گئورگی چاکوتادزه، اوتار کاکابادزه، خویچا کواراتسخلیا، ‏گئورگس میکاوتادزه

ترکیب ترکیه: مرت گونوک، مرت مولدور، سامت آک‌آیدین، عبدالکریم ‏بارداکچی، فردی کادی‌اوغلو، هاکان چالهان‌اوغلو، کان آیهان، آردا گولر، ‏اورکن کوکجو، کنان ییلدیز، باریش آلپر ییلماز

آردا گولر می‌تونه پدیده اصلی این یورو باشه. آردا که امشب در 19سالگی اولین بازی زندگی‌اش رو در یورو انجام می‌ده ویدیوی جالبی در شبکه‌های اجتماعی پست کرد تا بگه چهار سال پیش یورو رو توی خونه پای تلویزیون تماشا می‌کرد و امروز قراره به عنوان ستاره ترکیه در سیگنال ایدونا پارک به میدان بره. 

گئورگی گولیسانی، ستاره گرجی پرسپولیس، امشب اولین بازی در ‏یورو را تجربه می‌کند. گاردین در معرفی این ستاره گرجستانی اشاره ‏کرد که گئورگی سورپرایز گرجستان در یورو است و درحالیکه انتظار ‏نمی‌رفت دعوت شد و قرار است در یورو به میدان برود.‏
گاردین در معرفی گولیسانی نوشت: "گولسیانی هفت سال در تیم ‏دینامو تفلیس بازی کرد و سپس به ایران رفت و هفت سال گذشته را ‏در ایران سپری کرده است. او در این مدت در چند باشگاه ایرانی بازی ‏کرد و در حال حاضر بازیکن پرسپولیس، قهرمان لیگ ایران است. ‏کمتر کسی گمان می‌کرد گئورگی در ایران هم بتواند مثل کشورش ‏گرجستان قهرمان لیگ، جام حذفی و سوپرجام بشود. او در ایران ‏اولین بازی‌اش را در سال 2017 با پیراهن ذوب‌آهن انجام داد و در ‏همان اولین بازی با دریافت دو کارت زرد اخراج شد. گولیسانی ‏مدافعی مستحکم است که همیشه نیم‌نگاهی هم به گلزنی دارد. او ‏در 160 مسابقه در لیگ برتر ایران 26 گل به ثمر رسانده و از جمله گلی ‏که اخیرا برای پرسپولیس زد تا تیمش را قهرمان لیگ کند. دعوت او ‏به تیم ملی گرجستان برای بازی در یورو سورپرایز بود. زمانی که ویلی ‏سانیول نام گولسیانی را در فهرست نهایی 26 نفره گرجستان اعلام ‏کرد او هنوز برای تیم ملی کشورش بازی نکرده بود".‏
گولسیانی که گل قهرمانی پرسپولیس را زده آیا در یورو می‌تواند برای ‏کشورش هم گل‌های تعیین‌کننده بزند؟ مثلا گل صعود از مرحله ‏گروهی یا گل پیروزی در اولین بازی؟

رسانه‌های گرجستان همون طور که انتظار می‌رفت تماما وقف بازی امشب شدن. این اولین بازی تاریخ گرجستان در یورو است و روزنامه‌های گرجی پر از این تیترها هستن: "بزرگترین بازی تاریخ"، "نقطه عطف گرجستان مستقل" و ...

کریستیانو رونالدو پس از درخواست چند هواداران برای گرفتن عکس یادگاری از میان شاخ و برگ درختان عبور کرد تا به آنها برسد:

29 خرداد 1403 ساعت 16:07خیابان‌های دورتموند، شهر محل برگزاری بازی ترکیه-گرجستان در تسخیر ترک‌هاست و به رنگ قرمز در آمده است:

آردا محبوب‌ترین ستاره ترکیه در آلمان... بسیاری منتظر درخشش این استعداد بزرگ رئال در یورو 2024 هستند؛ اولین بازی او امشب برابر گرجستان.

تمرین تیم ملی آلمان با محوریت تونی کروس. درست است که بازوبند بر دستان ایلکای گوندوگان بسته می‌شود اما به نظر رهبر تیم کسی جز تونی در یکی از بهترین سال‌های دوران طولانی و درخشان فوتبالش نیست.

اسکاتلندی‌ها بی‌صبرانه در انتظار دومین مسابقه خود در یورو ۲۰۲۴ هستند تا پس از شکست خردکننده مقابل آلمان از خود اعاده حیثیت کنند. این تصویری از تمرین آنها در کمپ خوش آب و هوایشان در آلمان است. اسکاتلند فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ مقابل سوئیس صف آرایی خواهد کرد.

واکنش اوپندا مهاجم بلژیک به تصمیم داور در بازی روز گذشته:  «من نمی‌خواهم از کلمه رسوایی استفاده کنم، اما این تصمیم خوبی نبود. در حین بازی احساس نمی‌کردم که توپ به دستم خورده باشد، اما وقتی به تصاویر نگاه می‌کنم می‌بینم که تماس وجود دارد. مطمئناً هند عمدی نبود، مدافع هم مرا هل داد. اما در نهایت این داور است که تصمیم می‌گیرد. من نمی‌توانم آن را تغییر دهم.»

کیت گودلند (کین) و سلفی خود را با هری از استادیوم شالکه در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که ظاهراً بلافاصله پس از سوت پایان بازی گرفته شده بود و نوشت: سخت است بیان کنم که چقدر باعث افتخار من است که ببینم هری کین کشورمان را در یک تورنمنت بزرگ رهبری می کند! 
کاپیتان نام خودش را در کتاب‌های تاریخ فوتبال انگلیس ثبت کرده است. پیش از این هیچکس دیگری موفق به رسیدن به حدنصاب 23 بازی در مسابقات یورو یا جام جهانی نشده بود.

واکنش گری لینه‌کر به تصمیم داور در هند اعلام کردن برخورد توپ به دست اوپندا و مردود شدن گل بلژیک: این یک تصمیم چرند بود.
این سوت توسط شبکه آلمانی ZDF نیز مورد انتقاد قرار گرفت: کریستوف کرامر، ملی پوش سابق آلمانی گفت: "من سوت نمی‌زدم." نظری که مایکل بالاک اسطوره فوتبال آلمان هم آن را تایید می‌کند: برای من هندبال نیست. فکر نمی‌کنم گل باید مردود می‌شد.

یکی از جنبه‌های مدیریتی فیلیپ لام مدیر اجرایی تورنمنت یورو 2024
آیا می‌دانستید برنامه مسابقات یورو 2024 به گونه‌ای تنظیم شده است که سفرهای هوایی تیم‌ها را تا 75 درصد نسبت به یورو 2016 کاهش می‌دهد؟


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره