مهدی پاشازاده: وضعیت فوتبال ما درد آور است

منبع
بروزرسانی
مهدی پاشازاده: وضعیت فوتبال ما درد آور است
مهدي پاشازاده در گفت‌وگو با ايسنا درباره بازي ايران برابر ازبکستان گفت: درباره اين بازي نمي‌توان صحبت کرد. بسيار گيج کننده بود. ما بازي را خوب شروع کرديم. دوباره ميدان را به ازبک ها داديم و در نيمه دوم نيز بازي متعادل و به نفع ازبک‌ها دنبال شد. پس از گل هم بدون هيچ برنامه‌اي کار مي‌کرديم و تنها نکته مثبت اين بود که بازيکنان تمام تلاش خود را مي‌کردند. پاشازاده ادامه داد: اما باز هم همه چيز دست خودمان است و مي‌توانيم با کمي برنامه‌ريزي به خصوص در اين زمان که تا خرداد بازي نداريم براي صعود تلاش کنيم. بايد کمي روش کارمان را عوض کنيم و چاره‌اي بيانديشيم و مي‌توان چند بازي دوستانه خوب برگزار کرد. ما بايد واقعيت گرا باشيم و واقعيت فوتبال ما اين است که از ازبکستان در ايران شکست بخوريم، با قطر در خانه خودمان مساوي کنيم و از لبنان در کشورش شکست بخوريم. بازيکن اسبق استقلال اظهار کرد: ما کي‌روش را آورديم که مربي خوبي هم هست، ولي علت اين که چرا هنوز با کي‌روش پيشرفت نکرده ايم را بررسي نمي‌کنيم . شايد او چيزي مي‌گويد که ما متوجه نمي شويم. دقيقا مانند اتفاقي که زمان ايويچ براي خودمان افتاد. در کادر فني بايد از کساني استفاده شود که از لحاظ رواني با بازيکنان آشنا باشند و از طرفي در مقابل انتقادها موضع‌گيري نشود. اگر تيم ملي به جام جهاني نرود همه ما ضرر مي‌کنيم. اين کارشناس فوتبال در ادامه بيان کرد: تنها بدون دليل فوتبال را شلوغ ‌کرده‌ايم و مدام مي گوييم که پول‌هاي زيادي در آن ردوبدل مي‌شود. در حالي که تمام تيم‌هاي ما بدهکار هستند و فوتبال نبايد به گونه‌اي باشد که هر کسي هر کاري بخواهد در آن انجام دهد. هيچ کجاي دنيا نمي بينيد که يکي در يک استان تيمي بخرد و در استان ديگر يک تيم ديگر را خريداري کند. مهدي پاشازاده در ادامه گفت: وضعيت فوتبال ما درد آور است و دائما در حال پس رفت هستيم. فوتبال ما تنها نتيجه‌گرا شده و هيچ تاکتيک و برنامه‌اي در آن وجود ندارد. بازيکن اسبق تيم ملي در مورد گل هايي که ايران مقابل حريفان دريافت کرد گفت: آلماني‌ها ضرب المثلي دارند و مي‌گويند اگر يک اشتباه را دو دفعه تکرار کني غير قابل بخشش است، ولي ما مي بينيم که هنوز از ضربه‌هاي ايستگاهي گل مي خوريم.