نماد آخرین خبر

تلاش هند برای گرفتن میزبانی المپیک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تلاش هند برای گرفتن میزبانی المپیک

ایسنا/ با تایید نخست وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک هند، این کشور گفت‌وگوها را برای اخذ میزبانی المپیک ۲۰۳۶ شروع کرده است.
 مقامات هندی گفت‌وگو با کمیته بین‌المللی المپیک را برای اخذ میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تابستانی ۲۰۳۶ آغاز کرده‌اند. منسوخ مندویه، وزیر ورزش و جوانان این کشور این موضوع را به مجلس هند اعلام کرد.
وزیر المپیک هند در بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس گفت: کمیته ملی المپیک هند روند گفت‌وگو با کمیته بین‌المللی المپیک را آغاز کرده است.
کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک پس از تکمیل گفت‌وگوهای کشورها، جمع‌بندی نهایی خواهند کرد تا میزبان المپیک را انتخاب کنند.
پیش از این نارندرا مودی، نخست وزیر هند از برنامه‌های خود برای میزبانی المپیک در اکتبر سال گذشته خبر داد. به گفته وی، هند تمام تلاش خود را برای گرفتن میزبانی المپیک به کار خواهد گرفت. در صورت تایید پیشنهاد دهلی، بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۳۶ به عنوان مهم‌ترین رویداد ورزشی محسوب خواهد شد که در خاک هند برگزار می‌شود.
پیش از این مکزیک، اندونزی و لهستان برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶ پیشنهاد داده بودند.

پیش از این بریزبن استرالیا به عنوان میزبان بازی‌های المپیک تابستانی و پارالمپیک ۲۰۳۲ اعلام شد.  بریزبن پس از ملبورن در سال ۱۹۵۶ و سیدنی در سال ۲۰۰۰ سومین شهر استرالیا خواهد بود که بازی‌ها را برگزار می‌کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره