نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

تاج: پرسپولیس و استقلال فکر ورزشگاه دیگری باشند

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تاج: پرسپولیس و استقلال فکر ورزشگاه دیگری باشند

ورزش 3/مهدی تاج می‌گوید ورزشگاه آزادی در شروع فصل قابل استفاده نخواهد بود.
مهدی تاج در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر ایران صحبت‌های خود را به این شکل آغاز کرد: من به رسم ادب درگذشت هنرمند فوتبالی، سعید راد، را تسلیت عرض می‌کنم. ایشان از دوستان من بودند و چندین جلسه چند ساله با ایشان و آقای کیمیایی داشتم و آنها خیلی نگران فوتبال بودند. نمی‌گویم طرفدار چه تیمی بود اما خیلی به فوتبال علاقه داشت و باید به جامعه فوتبال و سینما تسلیت بگوییم.
وی افزود: فوتبال ارزانترین پدیده اجتماعی است، چون میتوانم تخمین بزنم مجموع قراردادها چقدر است و این به نسبت دنبال‌کنندگانش، آن را به ارزانترین پدیده اجتماعی تبدیل کرده است. فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست، امروز بسیاری از صفحات روزنامه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و گفتگوهای محاوره مردم، با فوتبال پر می‌شود. این نشان می‌دهد فوتبال چقدر در جامعه موثر است. امروز تاسیس یک باشگاه خوب، به منزله تخریب یک زندان است و به همین خاطر باید دست کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، بوسید.
او درباره نقش فدراسیون عنوان کرد: مجموعه به این بزرگی همیشه مورد نقد قرار می‌گیرد و در فوتبال هرچیزی گفته می‌شود، وایرال می‌شود. همه ما باید حساسیت فوتبال را بدانیم و بفهمیم که چه کار مهمی انجام می‌دهیم.

تاج درباره فصل جدید توضیح داد: ما امسال پر مسابقه هستیم و همه باید همدیگر را درک کنیم. ما لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا را داریم، مقدماتی جام جهانی را داریم و لیگ برتر هم وجود دارد و جام جهانی جوانان و نوجوانان را هم خواهیم داشت. امسال ما باید باهم کنار بیاییم، علاوه بر مسابقات ما قوانین تازه برای استاندارد ورزشگاه‌ها داریم و ممکن است ما در چند ورزشگاه نتوانیم بازی برگزار کنیم. ما مکلف به رعایت استاندارد ای اف سی هستیم و مطمئن باشید اگر ما به استقبال قوانین نمی‌رفتیم، حالا 7 باشگاه مجوز حرفه ای نداشتیم. کره و ژاپن کمتر از ما مجوز گرفتند.

رئیس فدراسیون در مورد استادیوم‌ها گفت: ما لیگ را در استادیوم‌هایی برگزار خواهیم کرد که بلیت اینترنتی بفروشند. کانون هواداران در شورای امنیت ملی تصویب شده و امروز هم به تمام باشگاه‌ها ابلاغ شد. آنها موظف هستند که کانون هواداران خود را معرفی کنند. نمی‌توان در استادیوم غیر استاندارد مردم را جا داد و از مسئولان درخواست دارم به جای مذاکره، بروند مشکل استادیوم خود را حل کنند.

او با اشاره به ورزشگاه آزادی اظهار داشت: آقای مهندس هاشمی، وزیر ورزش، زحمات زیادی کشیدند و من حیفم می‌آید نگویم. اما ممکن است به هفته‌های ابتدایی لیگ برتر نرسد و اگر اینطور باشد، تیم ملی و پرسپولیس و استقلال باید فکر ورزشگاه دیگر باشند.
مهدی تاج درباره شایعات پیرامون فوتبال و موضوع فساد گفت: توضیحاتی را دستگاه قضایی در مورد اتفاقات سال 98-99 از همکاران ما توضیح خواستند و ما استقبال کردیم واعتقاد داریم هرکسی در هر مقامی هست، باید پاسخگوی عملکردش باشد. همه همکاران ما هم استقبال کردند که توضیح بدهند. امسال یک لیگ پاک، خوب و منظم باید داشته باشیم. من یک بخشنامه در مورد داوران و ناظران به کمیته داوران دادم و دقیقا گفتیم شرایط باید چطور باشد.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره