نماد آخرین خبر

حماقت قرن از آمریکایی متکبر؛ طلا پرید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حماقت قرن از آمریکایی متکبر؛ طلا پرید!

ورزش 3/در فینال رقابت‌های پرش ارتفاع مردان در المپیک پاریس ۲۰۲۴، یکی از دراماتیک‌ترین لحظات تاریخ ورزش رخ داد.حماقت قرن از آمریکایی متکبر: طلا پرید!

در این رقابت، همیش کر از نیوزیلند و شلبی مک‌اوین از آمریکا هر دو موفق شدند ارتفاع ۲.۳۶ متر را در اولین تلاش خود ثبت کنند و به همین دلیل هر دو به مدال طلا دست یافتند.

اما داستان به اینجا ختم نشد. مک‌اوین که به نظر می‌رسید می‌خواهد به تنهایی بر تخت پادشاهی پرش ارتفاع پاریس تکیه بزند، به سمت دیگر و با فریاد «بپر، بپر» خواستار ادامه رقابت با کر شد. این تصمیم او باعث شد تا رقابت به یک پرش اضافی کشیده شود.

در این پرش اضافی، هر دو ورزشکار نتوانستند ارتفاع ۲.۳۸ متر را ثبت کنند و پس از چندین تلاش ناموفق، کر موفق شد ارتفاع ۲.۳۴ متر را ثبت کند و مدال طلا را به دست آورد، در حالی که مک‌اوین به مدال نقره بسنده کرد.

این اتفاق باعث شد تا مک‌اوین به دلیل تصمیم عجولانه‌اش، از کسب مدال طلا باز بماند و تصمیمش برای ادامه مسابقه به عنوان یکی از بزرگترین اشتباهات ورزشی شناخته شود. کر نیز با این پیروزی، نام خود را در تاریخ ورزش جاودانه کرد و به عنوان قهرمان پرش ارتفاع المپیک پاریس ۲۰۲۴ شناخته شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره