نماد آخرین خبر

لحظه به لحظه از پاریس؛ امروز فقط طلا می خواهیم

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لحظه به لحظه از پاریس؛ امروز فقط طلا می خواهیم

ورزش 3/در روز سوم بازی های پارالمپیک 2024 پاریس کاروان ایران شدیدا نیاز به کسب مدال طلا دارد تا در جدول مدال ها صعودی چشمگیر را تجربه کند.
کاروان ایران که تاکنون به سه مدال نقره در بازی های پارالمپیک 2024 پاریس در رشته های پاراتکواندو و پارادوومیدانی دست یافته، حالا امیدوار به کسب مدال طلاست تا صعودی چشمگیر را در جدول مدال ها داشته باشد.
امروز نمایندگان ایران در رشته های تیراندازی، دوومیدانی، گلبال، تیراندازی با کمان و تکواندو به مصاف رقبای خود می روند و به جز گلبال در سه رشته دیگر شانس کسب مدال وجود دارد. 
ساره جوانمردی دارنده سه مدال طلای پارالمپیک امروز در خط آتش قرار می گیرد و باید امیدوار بود که او همچون سه دوره قبلی در این پاریس هم بدرخشد. 
البته که در تکواندو هم ایران شانس زیادی برای کسب مدال طلا خواهد داشت و در نهایت امان الله پاپی یکی از عنوانداران دوومیدانی هم امشب در استادوفرانس به دنبال کسب خوشرنگترین مدال خواهد بود. 
ایران با سه مدال نقره فعلا در رده سی و یکم جدول مدال ها قرار دارد و چین هم 13 طلا پیشتاز جدول مدال های پارالمپیک 2024 پاریس به شمار می رود. 
در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی روز سوم بازی های پارالمپیک 2024 پاریس همراه ما باشید:
پوشش زنده خبری

**در جریان رقابت‌های روز سوم و پایانی پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، حامد حق‌شناس نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان ۲۰۲۱ و بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم نهایی برابر لیو لودانگ از چین به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان در حالی که ۱۵ بر ۹ از حریف خود عقب افتاده بود، در دقیقه پایانی با نمایش بی‌نظیر خود ۱۰ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

**حسین امیری، سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی ایران، در توضیحی کوتاه درباره این اتفاق گفت: پیش از برگزاری رقابت‌ها اسلحه‌ها توسط کمیته برگزاری مسابقات تست می‌شود که مشکلی نداشت. روز گذشته نیز ما شخصا اسلحه را تست کردیم و اوکی بود. امروز و در پایان مسابقه و در تست رندوم متاسفانه وزن ماشه از استاندارد پایین‌تر بود و همین سبب شد تا پاراتیرانداز ما توسط داور ریجکت شده و دیسکالیفه شود. بدین ترتیب یکی از شانس‌های مسلم مدال ما از دست رفت.
**نسرین شاهی، پاراتیرانداز ایران در ماده تپانچه 10 متر، بعد از پایان مسابقه مقدماتی و راهیابی به فینال در تست تپانچه مردود شد و دیسکالیفه و از جدول مسابقات حذف شد. 
همچین تیرانداز لتونی نیز با همین مشکل برخورد کرد و او نیز دیسکالیفه و از جدول مسابقات حذف شد.

**جوانمردی و شاهی عصر امروز در فینال این رقابت‌ها با 6 تیرانداز دیگر برای کسب مدال رقابت خواهند کرد. ساره جوانمردی دارنده سه مدال طلا و یک برنز در دوره‌های قبلی پارالمپیک یکی از امیدهای کسب مدال طلا در این دوره نیز به شمار می‌رود.
**مسابقات مقدماتی ماده 10 متر P2 زنان در رشته پاراتیراندازی در مرکز شتقو برگزار شد. در این ماده ایران 2 نماینده داشت و ساره جوانمردی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند. در این رقابت ساره جوانمردی با امتیاز 570 و نسرین شاهی با امتیاز 564 موفق به صعود به فینال رقابت‌ها شدند.
**مدال نقره پرستو حبیبی هم در ماده پرتاب کلاب به او اهدا شد تا خیال کاروان ایران بابت کسب سومین مدال نقره هم راحت شود.
**هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران، به سایت المپیک گفت: در توکیو آنها یک تخت مخصوص درست کردند، اما متأسفانه اینجا در پاریس این اتفاق رخ نداد و او روی زمین دراز می‌کشد. او تخت مخصوصی ندارد، اما هدف مهمی در ذهنش دارد. برای او مهم نیست که روی زمین دراز بکشد یا به اندازه کافی غذا نخورد. به هر حال او فکر قهرمان شدن را در سر دارد.
**هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران، به سایت المپیک گفت: در توکیو آنها یک تخت مخصوص درست کردند، اما متأسفانه اینجا در پاریس این اتفاق رخ نداد و او روی زمین دراز می‌کشد. او تخت مخصوصی ندارد، اما هدف مهمی در ذهنش دارد. برای او مهم نیست که روی زمین دراز بکشد یا به اندازه کافی غذا نخورد. به هر حال او فکر قهرمان شدن را در سر دارد.
**هادى رضایى، سرمربى تیم ملى والیبال نشسته، در یک مصاحبه تاکید کرده مرتضی مهرزاد ستاره ۲۴۶ سانتی متری ایران به خاطر فراهم نبودن تخت ویژه در پاریس، شب‌ها مجبور است روی زمین بخوابد!

**مسابقات پاراتیراندازی در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری از شهر‌ پاریس برگزار می شود و همین کار را برای خبرنگاران جهت پوشش این رویداد سخت کرده است.
**ورزشکاران ایرانی در روز دوم در چهار رشته امید به کسب مدال دارند.

*اولین اتفاق خوش روز سوم برای ایران اهدای مدال نقره ظفر ذاکر در پرتاب وزنه بود. او شب گذشته به مقام چهارم رسیده بود، اما با اعتراض به موقع ایران موفق به کسب مدال نقره شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره