نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

لیست تیم ملی اعلام شد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لیست تیم ملی اعلام شد

ورزش 3/امیر قلعه‌نویی 26 بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی و دیدار برابر قرقیزستان و امارات دعوت کرد.
تیم ملی فوتبال ایران طبق برنامه فیفا باید در روزهای 15 و 20 شهریور به ترتیب مقابل تیم‌های قرقیزستان و امارات قرار بگیرد و کارش را در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا شروع کند که امیر قلعه‌نویی به همین منظور فهرست نهایی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرد.
فهرست تیم ملی فوتبال ایران در حالی اعلام شده که نام 16 بازیکن از لیگ برتر در این جمع قرار گرفته که بیشتر از همیشه و جالب توجه است و نشان می‌دهد امیر قلعه‌نویی حساب ویژه‌ای روی بازیکنان داخلی باز کرده است.
قلعه‌نویی 10 بازیکن لژیونر هم دعوت کرده و دوباره نام ستاره‌هایی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، مهدی قایدی و ... را در این جمع قرار داده که البته حضور نام علیرضا جهانبخش و سامان قدوس که بدون باشگاه هستند هم در این بین جلب توجه می‌کند.
فهرست 26 نفره تیم ملی ایران که قلعه‌نویی برای دو دیدار آغازین در مرحله مقدماتی جام جهانی اعلام کرده، به شرح زیر هستند:
دروازه‌بان‌:
علیرضا بیرانوند (تراکتور)، سید پیام نیازمند (سپاهان)، سید حسین حسینی (استقلال) و آرشا شکوری (هوادار).

خط دفاع:
شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، محمدامین حزباوی (سپاهان)، علی نعمتی (فولاد)، آریا یوسفی (سپاهان)، صالح حردانی (سپاهان)، سید ابوالفضل جلالی (استقلال) و میلاد محمدی (پرسپولیس).

خط میانی:
سعید عزت‌اللهی (شباب الاهلی)، سامان قدوس (بدون تیم)، امید نورافکن (ملوان)، محمد کریمی (سپاهان)، محمد قربانی (اورنبورگ)، مهدی قایدی (کلباء امارات)، مهدی ترابی (تراکتور)، علیرضا جهانبخش (بدون تیم)، علی قلی‌زاده (لخ پوزنان) و اللهیار صیادمنش (وسترلو).

خط حمله:
مهدی طارمی (اینتر میلان)، جواد آقایی‌پور (سپاهان)، شهریار مغانلو (کلباء) و سردار آزمون (شباب الاهلی).

* سپاهان بیشترین سهمیه را در بین باشگاه‌های ایرانی با 6 بازیکن به خود اختصاص داده و پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، صالح حردانی، محمد کریمی و جواد آقایی‌پور به تیم ملی دعوت شده‌اند.

* علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی از تراکتور در فهرست جدید قرار گرفته‌اند و 3 بازیکن ملی‌پوش سرخ‌های تبریز هستند.

* میلاد محمدی پس از انتقال به پرسپولیس به تیم ملی هم دعوت شده و علاوه بر او، نام محمدحسین کنعانی‌زادگان از جمع سرخ‌پوشان در این بین دیده می‌شود تا سهمیه قرمزها 2 نفر باشد.

* استقلال هم مثل پرسپولیس 2 سهمیه دارد و سید حسین حسینی و ابوالفضل جلالی در این جمع دیده می‌شوند.

* علاوه بر چهار باشگاه مطرح که سهمیه زیادی به خود اختصاص داده‌اند، آرشا شکوری از هوادار تهران، علی نعمتی از فولاد خوزستان و امید نورافکن از ملوان انزلی هم به پیراهن تیم ملی رسیده‌اند.

* علی نعمتی برای نخستین بار حضور در اردوی تیم ملی را تجربه می‌کند

* غیبت رامین رضاییان را می‌توان مهم‌ترین نکته در این لیست دانست که پس از انتقال به استقلال و نقش روی سه گل تیمش در سه هفته اخیر، در فهرست تیم ملی قرار نگرفته است.

* ابوالفضل جلالی درحالی به تیم ملی دعوت شده که در فصل جدید فقط با 20 دقیقه بازی به‌عنوان بازیکن تعویضی انجام داده و دور از ترکیب استقلال است.

* صالح حردانی، مدافع راست فصل گذشته استقلال که در دو مسابقه گذشته سپاهان در ترکیب قرار نگرفته بود، دوباره نامش را در فهرست نهایی تیم ملی می‌بیند.

* آرشا شکوری، گلر جوان هوادار که عملکرد نه چندان خوبی در این فصل داشته، نامش را دوباره در بین بزرگان می‌بیند.

* حسین پورحمیدی،دروازه‌بان تراکتور که در اردوی گذشته تیم ملی حضور داشت، این بار غایب است.

* علیرضا جهانبخش و سامان قدوس که پس از جدایی از تیم‌های فاینورد هلند و برنتفورد انگلیس هنوز باشگاه‌های خود در فصل جدید را مشخص نکرده‌اند، نام خود را در جمع 26 نفر نهایی تیم ملی می‌بینند.

* انتقال بیرانوند و ترابی به تراکتور باعث دوری آنها از تیم ملی نشده و دوباره در جمع ملی‌پوشان هستند.

* مهدی قایدی و شهریار مغانلو پس از درخشش در کلباء امارات دوباره در کنار هم در فهرست قرار نگرفته‌اند.

* علی قلی‌زاده پس از روزهای خبرساز برای انتقال به پرسپولیس و ادامه حضورش در لخ پوزنان دوباره در لیست تیم ملی دیده می‌شود.

* جدا از جهانبخش و قدوس که بدون باشگاه هستند، نام 8 بازیکن لژیونر در لیست تیم ملی حضور دارد که کمتر از همیشه است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید