نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

بازگشت پرقدرت ایران مقابل بلژیک و کسب عنوان پنجمی

منبع
فارس
بروزرسانی
بازگشت پرقدرت ایران مقابل بلژیک و کسب عنوان پنجمی

فارس/تیم ملی والیبال زیر 17 سال پسر ایران با بازگشت پرقدرت برابر بلژیک عنوان پنجمی مسابقات جهانی را کسب کرد.
آخرین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال جهان امروز (شنبه دهم شهریور) با هشت دیدار در بلغارستان پیگیری می‌شود.
تیم ملی والیبال زیر 17 سال پسر ایران از ساعت 14:30 در آخرین دیدار خود امروز به مصاف بلژیک رفت و سه بر دو پیروز شد تا با قرار گرفتن در جایگاه پنجم به کار خود پایان دهد.
شاگردان آرش صادقیانی در این مسابقه با امتیازهای 21 بر 25، 23 بر 25 و 25 بر 17، 25 بر 21 و 15 بر 9 برابر بلژیک به پیروزی رسیدند.
کامیاب عبدالهی‌فر، آرمین آسیایی، شنتیا به‌نژاد، محمد رئوف خوشحال، ، امیرحسین نقوی، سینا حضرتی و مسعود ایمری (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ملی والیبال زیر 17 سال پسر ایران در این دیدار بودند.
در ست نخست این مسابقه با وجود این که ملی‌پوشان ایران عملکرد بهتری در حمله داشتند با اشتباهات فردی موجب شدند حریف در امتیازات پیشتاز شود و با وجود تلاش برای جبران این ست با نتیجه 25 بر 21 به نفع بلژیک پایان یافت.

بلژیکی‌ها ست دوم را هم با دریافت سه امتیاز متوالی آغاز کردند و در امتیاز 10 زیر 17 ساله‌های ایران با حریف مساوی شدند تا این دیدار با شور و هیجان بیشتری دنبال شود اما حریف با عملکرد بهتر در لحظات حساس بار دیگر توانست تیم کشورمان را مغلوب کرده و با امتیاز 25 بر 23 به پیروزی برسد.
نخستین امتیاز ست سوم به تیم ملی زیر 17 سال ایران اختصاص یافت و در ادامه با بهبود عملکرد بازیکنان کشورمان از جمله کاهش خطاهای فردی و دفاع خوب از حریف پیش افتادند و در نهایت این ست 25 بر 17  به نفع کشورمان پایان یافت.
ست چهارم با برتری ملی‌پوشان ایران آغاز شد و به مرور اختلاف امتیاز با بلژیکی‌ها بیشتر شد تا ایرانیان 12 بر 9 از حریف پیش بیافتند. این ست با نتیجه 25 بر 21 به نفع کشورمان پایان یافت تا این مسابقه برای مشخص شدن برنده در ست پنجم پیگیری شود.
در ست پایانی زیر 17 ساله‌های ایران با ایجاد چهار اختلاف امتیاز در همان ابتدا به حریف نشان دادند عزمی جدی برای پیروزی در این دیدار دارند و در انتها این ست با امتیاز 15 بر 9 پایان یافت تا ملی‌پوشان این رقابت‌ها را با برد به پایان برسانند و پنجم جهان شوند.
یامیل رودریگوز گومز از پرتغال و رافائل لینو دسوزا از برزیل به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.
در نخستین دیدارهای امروز شیلی برابر تونس شکست خورد و در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و تونس سیزدهم شد. بلغارستان تیم میزبان هم در مصاف با کوبا پیروز شد تا با کسب مقام نهم به کار خود پایان دهد. کوبا هم در جایگاه دهم جای گرفت.
دیدارهای قهرمانی زیر 17 سال جهان امشب با برگزاری دیدار فینال میان تیم‌های ایتالیا و آرژانتین پایان می‌یابد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید