نماد آخرین خبر

تاریخ‌سازی نیک‌سرشت و مظلوم در جودو آسیا

منبع
فارس
بروزرسانی
تاریخ‌سازی نیک‌سرشت و مظلوم در جودو آسیا

فارس/دو نماینده سنگین وزن جودو کشورمان با کسب دومین مدال های خود در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا در این رشته تاریخ سازی کردند.
مسابقات جودو جوانان قهرمانی آسیا از روز ‌شنبه دهم _شهریوماه به میزبانی کشور کره جنوبی و‌ در شهر «مونگ یونگ» با حضور 165 جودوکار از 17 کشور آغاز شده و امروز (یک شنبه یازدهم شهریورماه) دومین روز از این مسابقات پیگیری و در نهایت این رقابت ها به پایان خواهد رسید.در وزن ۱۰۰-کیلوگرم، علیرضا نیک سرشت در بازی نخست به مصاف «راکویا» از کشور هندوستان رفت و این جودوکار را شکست داد. در دور دوم نیز نماینده قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی جودوکاری از کشور چین تایپه را از پیش رو برداشت. نیک سرشت در فینال به مصاف نماینده ازبکستان رفت و پس از شکست مقابل این جودوکار به مدال نقره دست یافت. نیک سرشت به عنوان نخستین جودوکار در تاریخ این رشته است که در کشورمان موفق به کسب دو مدال در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا شده است. وی روز گذشته در رده سنی نوجوانان موفق به کسب مدال برنز شده بود و امروز (یکشنبه) با کسب مدال نقره، دومین مدال خود را در یک رویداد آسیایی کسب کرده است. محمد مهدی مظلوم دیگر نماینده کشورمان در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم است که در قرعه نخست با استراحت روبرو بود. وی نیز در نخستین مبارزه به مصاف« بازانتیک» از قزاقستان رفت و مقابل این جودوکار شکست خورد. مظلوم در دومین مبارزه مقابل نماینده تاجیک به برتری دست یافت و به جدول شانس مجدد راه یافت و باید برای رسیدن به مدال برنز با عباس موحد مبارزه کرد و در نهایت مظلوم موفق به کسب مدال برنز شد.
وی روز گذشته در رده سنی جوانان موفق به کسب مدال نقره شده بود و این دومین مدال خود در قهرمانی آسیا است. وی نیز همچون نیک سرشت در تاریخ جودو ایران اتفاق جذابی را رقم زد و به عنوان دومین جودوکار تاریخ کشورمان موفق شد در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا مدال کسب کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره