نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

استقلال کانون اخبار؛ اخرین آپدیت نکونام و مجیدی!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
استقلال کانون اخبار؛ اخرین آپدیت نکونام و مجیدی!

ورزش 3/باشگاه استقلال هنوز هیچ واکنشی به شایعات قوی فضای مجازی در ۴۸ ساعت گذشته مبنی بر تغییرات در کادرفنی نشان نداده است.
برای اولین بار تنها پس از گذشت سه هفته تیم فوتبال استقلال در معرض شایعاتی عجیب مبنی بر جابجایی سرمربی خود قرار گرفته است؛ جواد نکونام پس از نایب قهرمانی پرماجرا و پرتنشش در فصل گذشته، پس از عبور از یک دوره نقل و انتقالاتی پرسروصدا شروع زودهنگام لیگ را با یک برد، یک مساوی و یک شکست خارج از خانه مقابل استقلال خوزستان به پایان برد تا با یک امتیاز کمتر از پرسپولیس در میانه جدول جای بگیرد.
شکست مقابل حریف همنام اهوازی در شرایطی رقم خورد که فولاد آره‌نا جوی ملتهب را تجربه می‌کرد. باشگاه فولاد موافق دادن زمین به استقلال خوزستان نبود و بازگشت نکونام به اهواز را بهانه کرد تا این اتفاق رخ ندهد. با این حال بازی با حضور هواداران برگزار شد و در شرایطی که در ابتدا این طرفداران فولاد بودند که مشغول شعار و پرتاب بطری علیه سرمربی تیم میهمان بودند، اما در نهایت بخشی از طرفداران استقلال که در ورزشگاه فولاد آره‌نا حضور داشتند، در فاصله ۲۰ دقیقه به پایان بازی جو را در دست گرفتند و یک صدا به تشویق فرهاد مجیدی پرداختند.
در دوران برگزاری لیگ برتر، مربیانی که با تشویق سایر مربیان رو در رو شده‌اند، کمتر توانسته‌اند از این مهلکه جان سالم به در ببرند؛ مشهورترین گزینه کسی جز حمید استیلی نیست که فریادهای علی دایی در دوران حضورش در پرسپولیس در نهایت پایان تلخی را برای دوره سرمربیگری او رقم زد.
این در حالی است که جواد نکونام در فصل گذشته آنجایی بخشی از استیلای خود به فضای مجازی را از دست داد که تساوی استقلال در بازی دشوار مقابل نساجی با پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان و در نهایت قهرمانی ققنوس وار رقیب سنتی توام شد. تیم جواد نکونام تا آن روز به هر زحمتی بود بالاتر از پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول قرار داشت و امید اول قهرمانی به شمار می‌آمد، اما پیچ خوردن پای صدرنشین در زمین شهید وطنی باتلاقی بود که استقلال نکونام هنوز از آن بیرون نیامده است، اگرچه آنها با ۶۷ امتیاز حماسی‌ترین نایب قهرمانی تاریخ لیگ‌های برتر را به ثبت رساندند و از حیث امتیازگیری بالاتر از چندین قهرمان دوره‌های گذشته فوتبال ایران عمل کرده‌اند.
همچنین اگرچه استقلالی‌ها در پایان فصل گذشته علت اصلی از دست دادن قهرمانی را متوجه بحث‌های مربوط به داوری می‌کردند، اما با فراموشی آن لحظات حالا فقط قهرمانی پرسپولیس در نئون قرمزی در حافظه هواداری مشترک فوتبال ایران می‌درخشد و این چیزی نیست که به نفع نکونام باشد.

اما استقلال در شروع این فصل در قزوین موفق به پیروزی مقابل شمس‌آذر شد و پس از آنکه در اولین بازی خانگی خود (باز هم در قزوین) مقابل ملوان ۲-۲ متوقف شد، بدترین چیز همین شکست مقابل استقلال خوزستان بود که خیلی زود امروز و گذشته را به هم گره زد.

در واقع نمی‌شود دقیقا درک کرد که چرا برای مربی‌ای که در فصل گذشته فقط موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده، چنین جو تندی ایجاد شده اما به هر حال نکونام روی دوش خود موضوعاتی را حمل می‌کند که با اولین سکندری خوردن روی سرش آوار شده است، به خصوص که او در فصل گذشته تنش‌آمیزترین فصل فوتبال خود را پشت سر گذاشته و افراد بسیاری در بیرون از باشگاه دوست ندارند سر به تن کاپیتان سابق تیم ملی ایران باشد.

در صورت جدایی جواد نکونام، فرهاد مجیدی اولین و آخرین گزینه استقلال خواهد بود، اگرچه ظاهرا زمزمه‌هایی مبنی بر حضور مربی خارجی شناخته شده در این باشگاه شنیده می‌شود. مجیدی اما ظاهرا قصد ترک کردن بازار امارات را ندارد و قصدش به ادامه اقامت در شهر دبی و حضور در یک تیم دیگر باشگاهی امارات است. او بعد از حضور نسبتا موفق در باشگاه کلبا با وجود قطع همکاری در اواخر فصل گذشته، خود را صاحب شانس مناسب برای چالش در فوتبال این کشور و حضور در یک تیم خوب می‌داند و شاید اعتقادش بر این است که فعلا برای بازگشت به ایران زود است. ضمن اینکه موضوع عدم برگزاری مسابقات در ورزشگاه آزادی در این فصل نیز یک نکته مهم در ذهن اوست.

فرهاد مجیدی که سال گذشته در روز انتخاب جواد نکونام بزرگترین حامی وی بود، روز گذشته با انتشار این پست به شایعات علیه سرمربی فعلی استقلال دمید.
اگر این مسئله که از سوی نزدیکان او به خبرنگاران ما گفته شده صحبت داشته باشد، گزینه مجیدی از آینده استقلال کنار می‌رود و آن وقت مدیران هلدینگ باید به دنبال محاسبه سود و زیان برکناری احتمالی نکونام و استخدام سرمربی جدید باشند. البته همه چیز بستگی به اشتیاق واقعی آنها نسبت به گزینه اصلی دارد و شاید هم آنها توان متقاعد کردن مجیدی را داشته باشند.
آنها به هیچ وجه در مورد تصمیم آینده خود اطلاع‌رسانی خاصی نکرده‌اند و البته جواد نکونام و کادرش در حال کارها روتین خود در کمپ ناصر حجازی هستند و شاید آنها هم مثل خیلی‌های دیگر باورشان نشود که مالکین باشگاه استقلال تنها بعد از سه هفته قصد چنین تصمیمی را داشته باشند. به عقیده آنها مکث فیفا دی فرصت خوبی برای بهبود شرایط فنی تیم خواهد بود.
در این بین حق هواداران، دانستن موضع رسمی باشگاه استقلال است: "آنها نکونام را می‌خواهند یا واقعا به دنیال جایگزینی او هستند؟" این سکوت و عدم حمایت علاوه بر ایجاد فضای سردرگمی، این پیام را هم همراه خود دارد که با جابجایی مدیریت باشگاه از دولتی به خصوصی چیز چندانی تغییر نکرده است، جواد نکونام همان مربی ایست که پس از واگذاری با تیم جدید مدیریتی حداقل دو ماه همکاری داشت و ویژگی منفی یا مثبت جدیدی در او از پایان فصل پیش تا امروز خلق نشده است.
در واقع شهریاری و سمیعی و سایر تصمیم گیران که تجربه کاری کافی را با او پشت سر گذاشته بودند، می‌توانستند همان تابستان برای قطع همکاری تصمیم بگیرند و فرصت کافی را در اختیار سرمربی بعدی قرار بدهند. اگرچه این جمع قبلا با خرید دو بازیکن بوسنیایی احاطه خود بر گوشه‌های فوتبال را نشان داده‌‌اند.تصمیمی عجیب در تیمی که در روز بازی مهم مقابل استقلال خورستان آرمین سهرابیان را از لیست در می‌آورد تا گوستاوو بلانکو را به تیم برگرداند، آن‌هم در شرایطی که شاید هر بازیکن دیگری جای مهرداد محمدی بود تا امروز استقلال را به مقصد پرسپولیس ترک کرده بود.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره