نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

شکایت بلندبالای باشگاه پرسپولیس از استقلال

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
شکایت بلندبالای باشگاه پرسپولیس از استقلال

ورزش 3/باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ فوتبال خواستار رسیدگی به تخلفات نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال شد.
باشگاه استقلال پس از برگزاری هفته اول رقابت‌های لیگ برتر اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد مهرداد محمدی کردند؛ که بر اساس ماده ۱۷ آیین‌نامه نقل و انتقالاتی غیرقانونی بود و حتی باعث شد تنها یک جلسه از محرومیت ۶ جلسه‌ای محمدی طی شود.
پس از گذشت چند روز و در شرایطی که حواشی پیرامون فسخ قرارداد این بازیکن و احتمال جدایی او به اوج خود رسیده بود، قرارداد مهرداد محمدی بار دیگر امضا شد تا مدیران استقلال به دنبال ثبت قرارداد او در سازمان لیگ باشند.

پس از امضای دوباره قرارداد مهرداد محمدی، باشگاه پرسپولیس روز گذشته با ارسال نامه‌ای به حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال، با نام بردن از اقدامات غیرقانونی باشگاه استقلال در فسخ قرارداد چند بازیکن و عضو کادر فنی، از این باشگاه شکایت کرد و فسخ یک طرفه قرارداد محمدی و امضای دوباره آن را را «مصداق بارز دور زدن دستورالعمل سقف بودجه» توصیف کرد.
سرخپوشان در این نامه همچنین خواستار ممانعت از صدور کارت بازی و ثبت قرارداد جدید مهرداد محمدی تا زمان روشن شدن ماجرا شده و از سازمان لیگ فوتبال درخواست کرده که این موضوع به کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال ارجاع داده شود.
نکته جالب اینکه باشگاه پرسپولیس در نامه خود درخواست بررسی تخلف مسئول نقل و انتقالات و صدور دستور برای بازبینی رویه‌های کمیته نقل و انتقالات را نیز مطرح کرده است.


متن نامه باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده، به شرح زیر است:
جناب آقای بهاروند
رییس محترم سازمان لیگ فوتبال ایران 
موضوع: نقض قوانین مربوط به انعقاد قرارداد بازیکنان
با سلام و احترام
با سلام و آرزوی توفیق. در خصوص موضوعات مرتبط با رعایت مقررات آمره و الزامات قانونی ناظر بر قراردادها مراتب زیر به حضور ایفاد و تقاضا دارد دستورات لازم نسبت به بررسی و اقدام را صادر بفرمایید:

۱. مستفاد از صریح ذیل ماده ۱۷ مقررات نقل و انتقال بازیکنان مصوب سال ۱۳۹۶ فدراسیون محترم فوتبال، فسخ یک طرفه قرارداد در طول فسخ دارای محدودیت بوده و در واقع به موجب مقررات مستوجب یامد‌های مالی ممکن است انضباطی باشد. همچنین با توجه به ماده ۱۶ تعاریف همان مقررات، فصل مسابقات با برگزاری اولین مسابقه رسمی آغاز می‌گردد و بنابراین فصل یک طرفه قرارداد بازیکنان در طول این دوره محدود و مستوجب رسیدگی است.
با این مقدمه عرض می‌شود که باشگاه محترم استقلال در طول فصل مسابقات با فسخ یک طرفه قرارداد بازیکن (آقای مهرداد محمدی) اقدام به نقض ماده ۱۷ مقررات صدرالذکر نموده است.
همچنین اخیراً از مسموع این باشگاه باز هم بدون دلیل موجه قرارداد تعدادی از کادر فنی را فسخ نموده است تا با دور زدن قانون و سقف بودجه بتواند مجدداً قرارداد مهرداد محمدی را انعقاد و در سازمان لیگ ثبت نمایید در حالی که هنوز ماهیت فسخ یک طرفه غیر موجه باشگاه در کمیته تعیین وضعیت بررسی نشده است. از سوی دیگر با انتشار یا افشای خبر ثبت مجدد قرارداد فی مابین بازیکن مذبور و باشگاه، مسجل است که باشگاه استقلال اهمیتی به مقررات مدون نداشته و به طور صریح مقررات را نقض کرده و این نوع عملکرد نوعا ممکن است مزورانه و با عدم رعایت مقررات دستورالعمل‌های ابلاغی موضوع ماده ۵۱ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال تلقی شود. ضمناً این نکته شایسته نهایت توجه است که باشگاه استقلال با فسخ قرارداد بازیکنان فوق، در واقع درصدد فراهم نمودن فرصت انعقاد ثبت قرارداد آقای بلانکو برآمده و هم اکنون این سوال و ابهام به وجود آمد که با ثبت قرارداد این بازیکن خارجی، چه اتفاق جدیدی ایجاد شده که مجدد قرارداد منسوخ بازیکن (مهرداد محمدی) منعقد می‌شود؟

۲. فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان: قرارداد بازیکنانی همچون آقایان مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان، منتظر محمد و چند بازیکن دیگر بنا به تقاضای باشگاه استقلال و در هفته سوم مسابقات به صورت یک طرفه فسخ گردیده است.

۳. همچنین به موجب ماده ۴۹ دستورالعمل حاکم، در صورتی که به حکم مراجع صالح قرارداد های منعقده، سوری، مزورانه یا متقلبانه باشد، افزون بر تنبیه مقرر، باشگاه از یک تا دو پنجره نقل و انتقالات با تشخیص رکن محترم قضایی فدراسیون فوتبال محروم می‌شود.

۴. لهذا، با تقدیم این درخواست به عنوان شکایت نسبت به نقض مقررات توسط باشگاه محترم استقلال و عملکرد فوق مبتنی بر اقدام فسخ یک طرفه و انعقاد قرارداد مجدد و نقض شفافیت بی‌طرفی تاکید می‌گردد که این گونه عملکرد و فسخ‌های یک طرفه که بدون دلیل و در طول مسابقات لیگ برتر صورت گرفته است، علاوه بر نقض آیین‌نامه‌های ابلاغی، باعث بر هم خوردن نظم و تعادل رقابت‌ها شده و مشکلات جدی در خصوص دور زدن ستورالعمل‌های نظارتی بر قراردادهای ورزشی را به وجود آورده است.

درخواست دارد ضمن دستور و عدم ثبت قرارداد جدید و نهایت عنایت به مراتبی از جمله رعایت سقف قرارداد و کنترل آن و همچنین رقم قرارداد بازیکن، لطفاً دستور بفرمایید از صدور کارت بازی بازیکن و ثبت قرارداد تا رسیدگی مطابق مواد پیش گفته ممانعت به عمل آید.

نتیجتا، با توجه به موارد فوق از جنابعالی درخواست می‌گردد:

۱. جلوگیری از ثبت مجدد قرارداد بازیکنان فوق الذکر تا زمان بررسی دقیق موضوع و ارائه دلایل قانونی فسخ قراردادها.

۲. ارجاع موضوع به کمیته‌های قضایی (انضباطی و اخلاق) جهت بررسی تخلف احتمالی از سوی باشگاه استقلال و مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ.

۳. صدور دستور لازم برای بازبینی اصلاح رویه‌های کمیته نقل و انتقالات به منظور جلوگیری از بروز تخلفات مشابه در آینده.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره