نماد آخرین خبر

درخواست ملی‌پوش بدمینتون از رئیس فدراسیون

منبع
مهر
بروزرسانی
درخواست ملی‌پوش بدمینتون از رئیس فدراسیون

مهر/ پریا اسکندری گفت: حضور تیم‌های خارجی خوب در ایران برای برپایی اردوی مشترک اتفاق مثبتی است که از فدراسیون درخواست می‌کنم برای اکثر رده‌های سنی این سیاست جدید را با جدیت دنبال کند.
پریا اسکندری عضو تیم ملی بدمینتون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص میزان آمادگی خود برای حضور در رقابت‌های چلنج ترکیه اظهار کرد: اردوهای تیم ملی برای شرکت در این رویداد بین المللی از چهارم مهر آغاز شده که به جز من فردوس فروغی، مبینا ندایی و رومینا تاجیک هم در این اردو حضور دارند. برگزاری تمرینات گروهی آنهم زیر نظر فدراسیون قطعاً در جهت آماده سازی بهتر بازیکنان یک کار ضروری است و اکثراً ما قبل از اعزام به هر رویدادی دو هفته مانده به مسابقات به این اردوها دعوت می‌شویم.
وی در پاسخ به این پرسش که سطح کیفی مسابقات ترکیه را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: وقتی اسامی شرکت کننده‌ها را دیدم بسیار خوشحالم شدم که قرار است در یک رویداد با کیفیت مناسب حضور پیدا کنم. در چلنج ترکیه علاوه بر بازیکنان ترک که خود جزو بهترین ها هستند اکثراً بازیکن های اروپایی و هندی هم شرکت کردند که تقریباً تمامی آنها دارای رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان به شمار می‌روند. این یک فرصت طلایی برای ماست که امیدوارم بتوانیم با استفاده از آن نتایج خوبی را به دست بیاوریم.
دختر بدمینتون باز کشورمان با اشاره به برگزاری اردوی مشترک سوریه و ایران عنوان کرد: اخیراً از طریق کانال فدراسیون متوجه شدم تیم ملی سوریه برای برپایی اردوی چند روزه به ایران آماده است. این برای نخستین بار است که در رشته ما به این سبک اردو برگزار می شود. البته این اردو برای رده سنی جوانان خواهد بود و ما در این تمرینات نیستیم. ولی قطعاً یکی از خواسته هایمان از فدراسیون این است که این سیاست را ادامه دهند و برای مابقی رده‌های سنی نیز از کشورهای دیگری برای برگزاری اردوی مشترک دعوت کنند.
اسکندری ادامه داد: با توجه به اینکه اعزام های ما در طول سال محدود است این کار علاوه بر رشد این رشته به افزایش انگیزه بازیکنان هم کمک می‌کند. پیشنهادم به فدراسیون این است که برای رده سنی بزرگسال بانوان هم از تیم هند حتی شده بازیکنان درجه سه آنها دعوت کند تا بتوانیم اردوی مشترک داشته باشیم. حتی معتقدم حضور مربیان خارجی هم در بهتر شدن شرایط و پیشرفت ملی پوشان می‌تواند کمک کننده باشد.


عضو تیم ملی بدمینتون بانوان در پاسخ به این پرسش که قرار است فقط در بخش دوبل مسابقات ترکیه شرکت کنید؟ گفت: خیر؛ از آنجایی که قرار است چهار بازیکن به این رقابت‌ها اعزام شوند هم در بخش انفرادی مسابقه می دهیم و هم در بخش دوبل اما بر اساس قرعه مسابقات و جایگاهی که در رنکینگ داریم در بخش انفرادی باید ابتدا در جدول مقدماتی مسابقه دهیم و سپس در صورت کسب نتیجه مجوز حضور در جدول اصلی را پیدا خواهیم کرد که امیدوارم واقعاً این اتقاق خوب را در کنار هم رقم بزنیم.
او اضافه کرد: ولی در بخش دوبل من و پارتنرم رومینا تاجیک چون سال گذشته در مسابقات جام فجر موفق شدیم نایب قهرمان شویم و رشد چشمگیری در رنکینگ جهانی داشتیم؛ در چلنج ترکیه هم می‌توانیم در بخش جدول اصلی به رقابت با حریفانمان بپردازیم.
اسکندری در مورد آغاز لیگ برتر بدمینتون بانوان از پنجم مهر و اینکه در فصل جدید قرار است کنار چه تیمی باشد؟ گفت: بازی در لیگ قطعاً در روند آماده سازی به بازیکنان کمک می‌کند. من سال گذشته با تیم آتش نشانی تهران بودم و امسال هم با همین تیم به توافق رسیدیم و قرارداد هم امضا شد اما متاسفانه آتش نشانی انصراف داد و قرار نیست در لیگ امسال بازی کنم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: البته این مورد را هم اضافه کنم که باشگاه قرار است شرایط را طبق قراردادمان اجرا کند و من در این مدت هم زیر نظر تیم آتش نشانی تمرینات بدنسازی و توپی خودم را انجام دادم. این حمایت از سوی باشگاه وجود دارد که تا حدودی نگرانی‌ها برای روند آماده سازی‌ام را کاهش می‌دهد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره