نماد آخرین خبر

اصلانیان: نکونام از ترس نباختن، باخت

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اصلانیان: نکونام از ترس نباختن، باخت

ورزش 3/پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، این تیم را شایسته برد در دربی هفته ششم لیگ برتر می‌داند.
  امیرحسین اصلانیان مهاجم شناخته شده پرسپولیس که طی اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 در جمع قرمزها حضور داشت، درباره پیروزی این تیم در دربی 104 به خبرنگار ما گفت:
«پیش بینی خودم این بود که با توجه به برگزاری بازی در اراک و تعداد کم تماشاگر در این بازی و مشکلات روحی استقلال شاهد بازی بسته‌ای از هر دو تیم خواهیم بود که در نهایت به نتیجه مساوی بدون گل ختم می‌شود. همانطور که مشخص بود استقلال آمده که فقط بازی را نبازد و به همین دلیل توپ را به پرسپولیس داده بود و در زمین خودش فقط دفاع می‌کرد.»
او غیبت اورونوف را نیز در مشکل پرسپولیس برای رسیدن به گل دخیل دانست:
«پرسپولیس صاحب توپ بود و تا پشت محوطه جریمه حریف هم پیش می‌رفت اما داخل محوطه نمی‌توانستیم  کاری صورت دهیم. از طرف نبودن اورونوف هم حسابی به چشم آمد و اگر در بازی حضور داشت قطعا از خلاقیت‌های فردی او درون محوطه جریمه استقلال می‌توانستیم استفاده کنیم.»
وی در ادامه افزود:
«حق پرسپولیس این بود که بازی را ببرد. خب برای اینکه تیمی برنده شود باید حریف مرتکب اشتباه شود و این اشتباه را رامین رضاییان در دقایق پایانی انجام داد تا پرسپولیس بدون استرس صاحب سه امتیاز دربی شود. عملکرد پرسپولیس نشان داد گاریدو به خوبی حریف را آنالیز کرده بود و بدون ترس بازی می‌کرد و آمده بود که برنده شود.»


پیشکسوت پرسپولیس نظرش درباره عملکرد استقلال در این بازی را نیز اینطور بیان کرد:
«درباره استقلال همینقدر بگویم که جواد نکونام از ترس نباختن، باخت! این روحیه ترس باعث تیمش طوری بازی کند که حتی رامین رضاییان نتوانست یک ارسال درست روی دروازه پرسپولیس داشته باشد. این نشان می‌دهد گاریدو و تیمش به خوبی استقلال را در تنگنا گذاشته بودند. نکونام چون شاگرد کی‌روش بوده الگوبرداری‌هایی از او کرده منتها تفاوتش این است که کی‌روش حریف را هم آنالیز می‌کرد و تیم را دفاعی می‌چید اما نکونام بدون هیچ آنالیز و برنامه فقط تیمش را عقب کشیده بود.»
اصلانیان در این باره که مشکلات خط حمله پرسپولیس پشت نتایج این تیم مخفی شده و دیده نمی‌شود، عنوان کرد:
«میانگین سن بالای مهاجمان پرسپولیس خصوصا آل کثیر و علیپور و فشاری که برای گل زدن روی این دو بازیکن است باعث شده آنها هنوز نتوانند طبق انتظارات پیش بروند. حتی مهاجم جدید هم هنوز خودش را نشان نداده و کمی ناشناخته است. شما برای به گل رسیدن باید خلق موقعیت کنی و خلق موقعیت کار هافبک‌ها است. خط هافبک پرسپولیس باید بیشتر رو به جلو باشند. متاسفانه میانگین سنی تیم پرسپولیس کمی بالا است و در این مساله تا حدودی خودش را نشان می‌دهد.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره